با اجرای طرح رومینگ ملی، مشترکان همراه اول در92 نقطه روستایی و مشترکان ایرانسل در 81 نقطه روستایی از امکانات شبکه تلفن همراه یکدیگر بهره مند شدند.
کد خبر: ۶۹۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 30 December 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در تعریف رومینگ ملی گفت: در طرح مذکور اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند.
وی اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال ایجاد کیفیت مطلوب خدمات ارتباطی در تمامی نقاط کشور، طرح رومینگ ملی را اجرا نموده است که با اجرای آن، هرگاه مشترک یک اپراتور در محلی دسترسی به پوشش مناسبی نداشته باشد، می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری که در آن نقطه وضعیت بهتری دارد، استفاده کند.
وی تصریح کرد: برای فعال‌سازی این سرویس، مشترکان اندرویدی و IOS باید به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و در بخش انتخاب شبکه (Network)، تنظیمات شبکه را از حالت اتوماتیک یا خودکار خارج نموده و هر یک از اپراتورهای دیگر که در محل مورد نظر سرویس‌دهی بهتری را دارد انتخاب نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار