در پی درج خبرهایی مبنی بر خرید و فروش قلیان و صنایع دستی با چوب سرخدار در فضای مجازی ؛ رئیس کل دادگستری گلستان ، در نامه ای بررسی و رسیدگی ویژه به این موضوع را به دادستان علی آباد کتول سپرد.
کد خبر: ۶۹۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 30 December 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان ، هادی هاشمیان در این نامه از دادستان علی آباد کتول خواست: پس از بررسی ابعاد این موضوع ، متخلفان را شناسایی و تحت پیگرد قرار دهد .

این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که ذخیره گاه های گونه ارزشمند سرخدار  ایران در گلستان به ویژه در منطقه علی آباد کتول قرار دارد از برخورد های سخت گیرانه برای متخلفان هم خبر داد و گفت : کسانی که اقدام به قطع  ، قاچاق و خرید و فروش فرآورده های حاصل از چوب سرخدار می کنند علاوه بر  جزای نقدی باید به مقدار ارزش واقعی این چوب ها نیز  غرامت بپردازند .

رئیس کل دادگستری گلستان که ریاست شورای حفظ حقوق بیت المال استان را نیز بر عهده دارد گفت: اداره منابع طبیعی نیز باید نظارت های خود در این بخش را افزایش دهد و گزارش اقدامات خود را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارائه کند .

هادی هاشمیان  از مردم هم برای کمک به جلوگیری از دست اندازی به ذخیره گاه های سرخدار استان کمک خواست و گفت : در صورت مشاهده هر گونه خرید و فروش چوب سرخدار و فرآورده های مربوط به این گونه ارزشمند با شماره 1580 تماس بگیرند و اطلاع دهند و یا با ورود به سامانه سجام به نشانی sajam.adliran.ir  گزارش دهند تا با متخلفین برخورد شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار