مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انتشار فراخوان پنجمین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی استان گلستان و هفتادمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی- ایران فجر کشوری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 11 December 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه سازی برای ورود مفاهیم ، علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان، مدسازی و بکارگیری و اشاعه نمادها و نشان ها و مولفه های هویت اسلامی، ایرانی ، درعرصه مد و لباس و سبک زندگی و کاربردی کردن آثار برگزیده اعلام کرد.

وی افزود: همچنین هدایت بازار پوشاک  به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار، ارج نهادن چهره‌های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی از دیگر اهداف برپایی این رخداد هنری است.

این مدیر استانی با اشاره بر اینکه در این دوره برای نخستین بار بخش طراحی و دوخت لباس خاص مشاغل بانوان و آقایان و طراحی زنده لباس موضوعی ( ست کت و شلوار مردانه) اضافه شده است، گفت: این جشنواره در سه بخش رقابتی طراحی و تولید لباس های تولید شده ( تن پوش جامع ) کاربردی و علمی وپژوهشی ، بخش نشست های علمی وکارگاه های تخصصی ، بخش نمایشگاهی آثار منتخب برگزار خواهد شد.

وی در خاتمه، ابراز کرد: کلیه علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی کامل از نحوه شرکت و جوایز جشنواره به بخش اطلاعیه ها و فراخوان های سامانه های https://golestan.farhang.gov.ir و http://www.golestanf.ir مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار