استاندار گلستان گفت: با موافقت ستاد مرکزی نماز، بیست و هشتمین اجلاس کشوری نماز در گلستان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۸۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 21 November 2018
به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی پیش ازظهر امروز چهارشنبه 30 آبان در چهارمین اجلاس استانی نماز در آق قلا که با حضور آیت ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان برگزار شده بود تصریح کرد: برپایی نماز و توجه به معنویات آن یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به اتحاد و همدلی است.
وی با اشاره به اینکه استان گلستان مهد اقوام و مذاهب اسلامی است، ادامه داد: همه فعالیت‌ها و دغدغه‌های ما در این استان باید در نهایت معطوف به تقویت این همدلی و اتحاد میان اقوام و مذاهب اسلامی شود.
استاندار گلستان افزود: امروز که فضای مجازی همه جا را درنوردیده و تمامی افراد و اقشار را مشغول خود کرده است باید از این فرصت برای توسعه مبانی دینی و معنویات به ویژه اقامه نماز استفاده بهینه کرد.
دکتر هاشمی برگزاری برنامه های مذهبی و سنتی را موجب تحکیم ارتباط بین قومیت ها دانست و گفت:افتخار می کنم در استانی خدمت می کنم که با محوریت آیت ا.. نورمفیدی الگوی وحدت در کشور است.
وی ادامه داد: تمام گرفتاری هایی که برای انسان پیش می آید به دلیل غفلت اوست که نماز خواندن و توجه به عبادت، آدمی را از این گرفتاری ها و غفلت رها می کند.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه نماز عامل اتحاد و همبستگی است خاطر نشان کرد:باید در شرایط امروز وحدت در مسیر توسعه باشد و ایجاد فاصله بین نسلی و شکافها آسیب برای جامعه است.
همچنین در این اجلاس نماینده ولی فقیه در گلستان نماز را مهمترین فریضه الهی دانست و افزود: نماز رابطه مستقیم بین انسان و خدا و حضور در محضر ربوبی است و اگر انسان این حضور را در زندگی خود لمس و احساس کند، گرفتار منکر و گناه نخواهد شد.
آیت ا... نورمفیدی با اشاره به اینکه نماز بزرگترین راه تقرب به ذات اقدس الهی و محبوب شدن در درگاه لایزال اوست، خاطرنشان کرد: امروز همه تلاش ما باید جذب و تثبیت جوانان و نوجوان به عرصه اقامه نماز در جامعه باشد.
امام جمعه گرگان در پایان خاطر نشان کرد: باید از این فرصت بسیار مهم و بکر برای تقویت ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه استفاده کنیم و انقلاب اسلامی‌مان را به سمت اهداف تعالی خود پیش ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار