کد خبر: ۶۷۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 02 November 2018

بارها از خود پرسیده ایم واقعا در مجلس چه خبر است، قوانین چگونه تصویب یا رد می شوند و یا در ذهن نمایندگان محترم مجلس چه می گذرد که به وزیری رأی اعتماد می دهند یا استیضاح می کنند .

با بررسی عملکرد نمایندگان در تصمیمات مهم و سرنوشت ساز هر بار تردیدها درباره کارامدی مجلس بیشتر می شود . شاید اشاره به چند نمونه کافی باشد :

استیضاح شتابزده وزیران و رأی اعتماد مجدد به آنها، خواندن اشعار زیبا توسط یکی از نمایندگان محترم در جلسه رأی اعتماد و آن هم در مقام مخالف، عدم تصویب شفافیت آرا نمایندگان مجلس و ..

نمونه هایی از این دست زیاد است و میتوان کتاب ها در نقد رفتار نمایندگان نوشت که از حوصله این یادداشت خارج است . اما آخرین اقدام تعجب برانگیز نمایندگان رأی اعتماد به آقای شریعتمداری وزیر سابق صنعت ،معدن و تجارت و وزیر جدید کار می باشد .آیا وزیر محترمی که عملکرد خوبی در وزارت صنعت نداشته و کارنامه ایشان مورد نقد مجلس بوده ،چگونه است که می تواند در وزارت کار و رفاه موفق باشد؟

مگر ایجاد کار و رفاه برای جامعه جز در بستر صنعت ،معدن و تجارت صورت می گیرد؟وزیری که نتوانسته چرخ های صنعت و تجارت را به حرکت درآورد چگونه می تواند ایجاد شغل کند و برای قشر کارگر رفاه به ارمغان آورد ؟

این سوالات را باید از نمایندگانی پرسید که یا رأی بالا آقای شریعتمداری را به وزارت کار فرستاده اند.

آیا حق نداریم در مورد عملکرد نمایندگان تردید داشته باشیم ؟آیا وقت آن نرسیده که بگوییم عملکرد مجلس امید مردم را ناامید کرده است ؟

واقعا ریشه مشکل کجاست ؟ خود کرده را تدبیر نیست .واقعیت این است که باید ریشه مشکل را در نحوه رأی دادن خود جستجو کنیم .شاید شاخص های مردم برای رأی دادن به نمایندگان درست تعریف نشده است .شاید هنوز نمیدانیم که نماینده مجلس ، نماینده دولت نیست .وظیفه نماینده دخالت در امور مختلف شهری و ایجاد اشتغال و گرفتن حق شهرستان از دولت نیست .وظیفه مجلس قانونگذاری برای کل کشور است . به جرأت میتوان گفت در برخی مناطق هنوز شاخص رأی دادن نژاد و قومیت و زبان است نه تخصص و تجربه .زمانیکه وظایف نمایندگان در ذهن مردم بازتعریف شود میتوان امیدوار بود که نمایندگان متخصص و متعهد و کاربلد به مجلس راه یابند .

و اما سخن آخر ، یکی از راههای ورود نمایندگان قوی و متخصص و متعهد ،استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است که بدون شک بهترین راه برای ایجاد تحول مثبت در کشور می  باشد .این بار نیز نمایندگان مجلس در آزمونی سخت گرفتار آمده اند .آیا اینبار نمایندگان مجلس به منافع ملی و مردم و پیشرفت ایران فکر خواهند کرد یا منافع شخصی و گروهی و حزبی را ترجیح می دهند ؟مردم نظاره گر عملکرد نمایندگان در این آزمون خواهند بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار