ارزیابان یونسکو ( پرونده میراث جهانی طبیعی هیرکانی) از سایت های پیشنهادی استان گلستان جهت ثبت میراث طبیعی جهانی بازدید کردند.
کد خبر: ۶۷۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 01 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ پرونده جنگلهای هیرکانی بعنوان دومین اثر میراث طبیعی کشور در سال گذشته به یونسکو معرفی و پرونده اولیه به این نهاد فرهنگی ارسال شد.

 

با توجه به پذیرش و تایید اولیه یونسکو و استقبال آن از این پرونده، اقدامات میدانی و نشست های هماهنگی در سطح استان برگزار شد و طبق برنامه ارزیابان یونسکو از 3 سایت پیشنهادی استان گلستان که با حضور دکتر نظری مدیر کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی همراه بود شامل منطقه حفاظت شده جهان نما، پارک ملی گلستان، منطقه پونه آرام و جنگل ابر بازدید بعمل آمد.

 

نتایج این بازدید که هفته گذشته به مدت 2 روز انجام شد به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اعلان و منتظر طرح نهایی پرونده در سمینار مربوطه یونسکو که با دستور کار میراث طبیعی در کشور آذربایجان در جولای 2019 برگزار می گردد مطرح خواهد شد.

 

جنگلهای هیرکانی به عنوان یک فسیل زنده و ذخیره گاه ژنیتیکی از جنگلهای جهان مورد پذیرش یونسکو و اتحادیه بین المللی حفاظت از میراث طبیعی (iucn) قرار گرفته است.

 

لازم به ذکر است؛ جنگلهای هیرکانی شامل استانهای گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و بخشی جزئی از آن در کشور آذبایجان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار