دستگیری شکارچیان غیر مجاز
هوشیاری و شجاعت مأمورین محیط‌زیست علی‌آباد کتول و تاسی آنان به همکار شهید خود 'باشقره' در پاسداری از مواهب الهی موجب دستگیری شبانه؛ یک تیم شش نفره از شکارچیان غیرمجاز شد.
کد خبر: ۶۷۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 29 October 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان؛ حوالی ساعت 3 بامداد بیست و پنجم مهرماه بود که خبر شهادت محیط‌بان تاج محمد باشقره در دفاع از مواهب الهی و ذخیره‌های ژنتیکی در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان در شرق استان، علاقمندان به محیط‌زیست و محیط‌بانان کشور را سوگوار کرد. بسیاری از شکارچیان غیر مجاز حیات وحش با استفاده از تاریکی شب برای کشتن حیوانات و پرندگان ارزشمند زیستگاه‌های استان وارد میدان شده و بدون واهمه با محیط‌بانان درگیر و تاکنون تعدادی از مأموران نیز در این درگیری‌ها به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند که از آن جمله شهید باشقره است.

با وجود کمبود شدید نیرو و عزادار بودن جامعه محیط‌زیست گلستان در سوگ همکار خود، محیط‌بانان این خطه همچنان در دفاع از زیستمندان باارزش زیستگاه‌های طبیعی استان شجاع و هوشیار بوده و مانع از آسیب واردکردن غارتگران بیت‌المال به انفال و این سرمایه‌های زیستی هستند.

در همین پیوند سید مهدی کوچک رییس اداره حفاظت محیط‌زیست علی آبادکتول گفت:محیط‌بانان این شهرستان حین گشت و پایش شبانه زیستگاه‌های دهنه زرین گل این منطقه، در حوالی ساعت 2 بامداد یک شنبه یک گروه شش نفره از شکارچیان غیرمجاز را مشاهده و قبل از گونه شکاری، آنان را دستگیر کردند.

سید مهدی کوچک اظهار داشت: از این متهمان یک قبضه اسلحه تک لول قاچاق، اسلحه دولول و یک سلاح گلوله زنی مجوز دار کشف و ضبط شد.به گفته وی، شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی علی اباد کتول شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار