طوفان شدید دیشب در مهران باعث شکستن درختان، ابگرفتگی معابر، فرو ریختن دیوار برخی منازل و خسارت به ماشین‌های شهروندان و زوار شد.
کد خبر: ۶۷۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری ایسنا ، طوفان شدید دیشب در مهران باعث شکستن درختان، ابگرفتگی معابر، فرو ریختن دیوار برخی منازل و خسارت به ماشین‌های شهروندان و زوار شد. در پی بروز این طوفان رئیس ستاد مرکزی اربعین از زائران خواست به طرف مهران نیایند و استاندار ایلام از تعطیلی مدارس، مساجد برای امدادرسانی و اسکان به حادثه‌دیدگان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از باز شدن محور «ایلام – مهران» خبر داد.

«نورالله دلخواه»  اظهار کرد: همه محورهای استان باز است و مشکل تردد در مسیر «ایلام – مهران» نیز بر طرف شده و تردد در آن جریان دارد.

همچنین سرهنگ «رضا همتی‌زاده»، رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:  با توجه به بارندگی‌های دیشب و بنا به ضرورت و جهت استفاده از تونل اربعین به‌منظور توزیع بار، تونل اربعین بازگشایی و مردم می‌توانند از مسیر «ایلام – اسلام‌آباد» تونل اربعین به سمت شهرستان ایوان حرکت کنند.

دیشب طوفان، همراه با گرد و غبار در مهران برای تردد زائران مشکلاتی را ایجاد و به موکب‌ها و برخی تأسیسات دیگر آسیب وارد کرد.

زائران به طرف مهران نیایند

رییس ستاد مرکزی اربعین دیروز(یکشنبه 29 مهرماه)هم‌چنین از زائران خواست اگر چنانچه در کرمانشاه و دیگر مسیرهای منتهی به ایلام هستند حتماً در این استان‌ها توقف داشته باشند.

«ذوالفقاری» اظهار کرد: دیشب طوفان با حدود 70 کیلومتر در مهران و ایلام وزید و خسارت‌های زیادی به مواکب وارد کرد و شماری از زائران در پایانه مستقر هستند و عبور از مرز متوقف شده و جمعیت قابل توجهی از زائران الان در مساجد و حتی منازلی در شهر مهران مستقر شده‌اند.

وی با بیان این‌که طبق اعلام اولیه احتمالاًً وضعیت طوفان در مرز تا فردا ادامه داشته باشد، از زائران در مرز خواست در صورت امکان می‌توانند به سمت جنوب حرکت کنند و اگر چنانچه در کرمانشاه و دیگر مسیرهای منتهی به ایلام هستند حتماً در این استان‌ها توقف داشته باشند و حرکت نکنند چون الان وضعیت مناسبی در مهران نداریم و موکب‌ها شرایط خدمات‌رسانی ندارند و وضعیت طوفان به گونه‌ای است که تقریباً عبور افراد به راحتی امکان‌پذیر نیست.

براساس این گزارش، استاندار ایلام هم از زائران مستقر در مهران خواست فعلاً از ادامه مسیر صرف‌نظر کنند و در مدارس و مساجد اسکان یابند.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست ستاد بحران استان ایلام ، اظهار کرد: به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی زائران مستقر در مهران فعلاً از ادامه مسیر صرف نظر کنند و تحت هیچ شرایطی به مسیر خود ادامه ندهند.

وی با بیان این‌که همه مساجد تکایا و مدارس شهر مهران به‌منظور رفاه حال زائران در شرایط طوفانی آماده پذیرش زوار هستند، گفت: زائرانی که در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی درگیر طوفان بودند به اماکن امن منتقل شدند.

استاندار ایلام افزود: همه نیروهای امدادی و کمک‌رسان نیز در محل حضور دارند.

مدارس نوبت صبح استان در همه‌ی مقاطع فردا تعطیل است

 هم‌اکنون هوای شهر ایلام بارانی و توام با رعد و برق است.

 شهرداری ایلام از شهروندان خواسته با توجه به احتمال آب‌گرفتگی معابر از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری کنند.

ستاد مدیریت بحران استان ایلام اعلام کرد همه مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و مهدکودک‌های سراسر استان ایلام در نوبت صبح فردا تعطیل اعلام شد.

طوفان و گرد و غبار شدید در مهران

با توجه به طوفان همراه با گرد و خاک در شهر و پایانه مرزی مهران، نیروی انتظامی از زائران خواست اگر هنگام وقوع طوفان داخل اتومبیل هستند در سمت راست جاده و در محل مطمئنی توقف و موتور خود را خاموش و  جهت وسیله نقلیه را در مسیر باد قرار دهند ، سپس پنجره اتومبیل را کمی پایین بیاورید تا تعادل فشار در اتومبیل برقرار شود.

در این اطلاعیه از زائران خواسته شده برای کسب اطلاعات و دستورالعمل‌ها به رادیو گوش دهند و از دستورهای آن پیروی کنند و  از سیم‌های آویزان برق دور شده  و این موارد را به مقامات مسؤول اطلاع دهند.

رانندگان هم با توجه به لغزنده بودن معابر با احتیاط حرکت کرده و از سرعت و سبقت نابجا و انجام حرکات حادثه‌ساز خودداری کنند.

مجروح شدن شماری از زوار در مهران

«عارفی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: در پی وقوع طرفان و وزش باد در مرز بین‌المللی مهران شماری از زوار و اهالی بومی مهران دچار جراحت شده و در بیمارستان امام حسین(ع) این شهر تحت مداوا قرار گرفتند.

طوفان که حدود نیم‌ساعت به طول کشید به موکب‌ها و ابنیه و تجهیزات مستقر در مرز از جمله قرارگاه رسانه‌ای صداوسیما خسارت وارد کرد.

هم‌چنین با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، در روزهای آینده زوار علاوه‌بر همراه داشتن لباس گرم از حضور در مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار