مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان هم با بیان اینکه امسال سه اتفاق مبارک در حوزه امور قرآنی استان رخ‌داده، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین اوقاف و آموزش و پرورش امضاشده که موجب هم‌افزایی شده و از این پس مسابقات قرآن کریم رده زیر ۱۸ سال و مسابقات قرآن دانش‌آموزی به‌طور مشترک برگزار و جوایز از طرف اوقاف تأمین می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 19 September 2018
چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف، مرحله استانی با تجلیل از برگزیدگان در همدان به کار خود پایان داد.

به گزارش تسنیم ، مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف یک ماه پیش در همدان برگزار و ۲۵۰ نفر در رشته‌های متعدد با یکدیگر رقابت کردند.

از بین این افراد که در رده سنی بالای ۱۸ سال قرار داشتند، ۶۵ نفر به عنوان افراد برتر شناخته شدند که از بین آن‌ها هم ۲۰ نفر به مرحله کشوری مسابقات اعزام می‌شوند.

امروز و در هفتمین روز ماه محرم، آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف مرحله استانی با تجلیل از برگزیدگان در همدان برگزار شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این آیین گفت: کم‌توجهی به تلاوت قرآن و تعطیلی آن در ایام عزاداری ماه محرم فرهنگ غلطی است که در جامعه گسترش یافته است.

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی تصریح کرد: کوتاهی ما موجب شده تا امروز در برخی محافل، سخنرانی و منبر تعطیل‌شده و مراسم دهه محرم صرفاً عزاداری و خواندن اشعاری باشد که معلوم نیست چقدر معتبر است یا روش عزاداری آن هیئت چه قدر صحیح است.

وی، تمسک به قرآن را راه حفظ جامعه در برابر تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن دانست و افزود: رواج تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی به دلیل دوری از قرآن است و گاه فردی به نان شبش محتاج است، اما در برخی جا‌ها هزینه‌های سنگین می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: تبعیض، پارتی‌بازی و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز به دلیل دوری از قرآن است و روزی که قرآن بر جامعه حاکم شود، شایسته‌سالاری و سربه‌زیری و تعالی روحی و معنوی در جامعه حاکم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد کاروند افزود: تفاهم‌نامه بعدی هم با اداره کل فرهنگ و ارشاد در حوزه حفظ قرآن بسته‌شده که از توان این اداره استفاده شود.

وی بیان کرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان هم با مشارکت صداوسیمای استان به‌طور گسترده در استان برگزار و در مرکز استان هم برنامه ویژه‌ای انجام شد که برکاتی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار