رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:براساس اختیارات استان،افزایش 10درصدی قیمت انواع نان با آرد دولتی و نیمه دولتی دراین استان تصویب و از امروز این افزایش قیمت به نانوایی های قم ابلاغ شد.
کد خبر: ۶۴۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 26 August 2018

به گزارش تابناک قم،محمود سیجانی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه سیاست گذاری گندم، آرد و نان استان در خصوص تعیین قیمت انواع نان قیمت نان سنگک با آراد دولتی به وزن 470 گرم، 750 تومان و نان سنگک با آراد نیمه دولتی به وزن 500 گرم، 1100 تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه قیمت نان لواش و تافتون با آرد دولتی به وزن هر چانه 170 گرم، 200 تومان تعیین شده است، افزود: قیمت تعیین شده برای هر قرص نان بربری با آراد دولتی با وزن هر چانه 660 گرم، مبلغ 700 تومان و نان بربری با آراد نیمه دولتی با وزن 660 گرم، 1100 تومان ابلاغ شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند تدوین بسته حمایتی از نانوایان در سطح کشور گفت: به منظور حمایت از نانوایان درجهت کاهش هزینه ها و همچنین جلوگیری از جهش قیمت نان درکشور، بسته حمایتی در قالب جامع گندم، آرد و نان درحال تدوین است که با تکمیل و ابلاغ آن کمک بسیاری در کاهش هزینه ها و دغدغه نانوایان از جمله ایجاد برخی معافیت ها و تخفیف ها خواهد شد.

سیجانی با بیان اینکه افزایش 10 درصدی قیمت نان در استان گام اول حمایت از نانوایان است ادامه داد: با تکمیل طرح جامع گندم، آرد و نان کشور بسیاری از دغدغه نانوایان برطرف می شود.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت با هماهنگی صنف نانوایان استان و اختیارات استانداری انجام شده است، تاکید کرد: نانواها موظف هستند که نان خود را با قیمت ابلاغ شده به فروش برسانند و هر گونه افزایش قیمت خارج از این نرخ های تعیین شده خلاف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی از نانوایهای استان برای اعمال قیمت های تعیین شده و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت بیش از قیمت های ابلاغ شده اظهار داشت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت، صنف و اتحادیه نانوایان برای اجرای صحیح و جلوگیری از افزایش قیمت خارج از نرخ تصویب شده به صورت مستمر بازرسی هایی در این زمینه انجام می دهند.

ثابت نگه داشتن نرخ نان در چند سال گذشته و از طرفی افزایش هزینه های جانبی، موجب اعتراض هایی در بین نانواهای قم شد که در هفته های گذشته برخی نانوایان با افزایش ناگهانی قیمت ها در سطح کشور اقدام به افزایش 50 درصدی قیمت نان نمودند. افزایش قیمت باعث جریمه دهها واحد نانوایی در سطح استان در هفته های گذشته شد.

درحال حاضر 900 نانوایی درسطح استان قم فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزاد پز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار