عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بودجه آموزش و پرورش درسال گذشته را 360 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سازمان امسال 100هزار میلیارد ریال کسری بودجه دارد.
کد خبر: ۶۳۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 17 July 2018

فریده اولادقبا روز سه شنبه در حاشیه سفر اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بودجه امسال آموزش و پرورش کشور به 420 هزار میلیارد ریال (42میلیارد تومان) افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: نگاه دولت به آموزش و پرورش باید تغییر کند و در اولویت باشد و همچنین توجه به بودجه این نهاد علمی کشور بهبود یابد. 
به گفته وی، این کمیسیون پیگیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مربوط به سال 96 و معوقات سالهای گذشته فرهنگیان است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری نمایندگان برای حذف کنکور به شکل فعلی نیز گفت:در این زمینه کمیسیون جلساتی در خصوص لحاظ کردن سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور با آموزش و پرورش و وزارت علوم داشته است.
اولادقبا در خصوص رعایت عدالت جنسیتی پذیرش در تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور، افزود: در خصوص عدالت جنسیتی در پذیرش دانشگاه ها نیز جلسات مکرری برگزار شد و این مساله مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، اعضا کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف به همراه تعدادی از معاونان وزرای مربوطه به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
ما در اوايل قرن 21 مملكت را با دانش 1000 سال قبل اداره ميكنيم كه نتيجه اش همين مصيبتي است كه 40 سال است دچارش شده ايم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار