معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:اجرای 107 طرح اشتغالزایی با 600 میلیارد ریال امسال در روستاهای خرمشهر مصوب شد.
کد خبر: ۶۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 17 July 2018

ولی اله حیاتی افزود: توسعه روستا یعنی توجه برنامه ‌ریزان کشوری به مکان‌های تولید و انسان‌های تولید کننده است.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت های بسته های حمایت و اشتغالزایی در روستاها را مورد تاکید قرارد داد و گفت: برخی از این طرح ها تسهیلات کم بهره چهار درصد و برخی تسهیلات 6درصد دریافت می کنند.
حیاتی ادامه داد: با اجرای این طرح ها برای 700 نفر از اهالی به صورت مستقیم شغل در حوزه های پرواربندی و شیلات ایجاد می شود.

وی همچنین شهرک صنعتی خرمشهر را یکی از شهرک های برتر در خوزستان بیان کرد و گفت: تمام زیرساخت ها از جمله آب و برق، فاضلاب و راه های ارتباطی برای حضور سرمایه گذاران در این شهرک فراهم شده است.
وی افزود: 22 کارخانه فعال در شهرک صنعتی خرمشهر برای افزایش تولید وام هشت درصدی دریافت کردند و هفت سرمایه گذار خارجی برای احداث کارخانه در شهرک صنعتی در منطقه فعال هستند.

حیاتی ضمن دعوت برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در شهرستان خرمشهر بیان کرد:معافیت ویژه مالیاتی، و عوارض گمرکی به واسطه قرار گرفتن خرمشهر در منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده و آنها می توانند مواد اولیه خود را بدون عوارض گمرکی از طریق بندر خرمشهر وارد کشور کنند.

وی بندر خرمشهر را بواسطه نزدیکی به بندر بصره عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس بندری راهبردی بیان کرد و گفت:هم اکنون پنج کارخانه کشتی سازی در منطقه فعال است و ظرفیت تعمیر و نگهداری شناورهای خارجی نیز در خرمشهر فراهم است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار