استاندار قم:
استاندار قم با تشکر از اصناف و بازاریان این استان برای کمک به تامین مایحتاج مردم گفت: کنترل بازار و نظارت برکالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله مهمترین کارهایی است که باید دراین شرایط با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۶۲۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 30 June 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار قم در سالن امام جواد(ع) استانداری، افزود: دراین راستا کمیته های ساماندهی ارزاق و کالاهای اساسی مردم باید به صورت مستمر بر وضعیت عرضه کالا در سطح استان نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: در خصوص کالاهایی که از جمله نیازهای اساسی مردم است مانند نان، نباید اجازه سوء استفاده را به برخی افراد داد که زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم کنند.

استاندار قم گفت: وضعیت قیمت گذاری نان باید در کمیته ای به صورت کامل و با نگاه به همه جوانب صورت پذیرد تا هم مردم و هم بهره برداران در این زمینه دچار ضرر نشوند.

وی بیان کرد: نباید کسی فکر کند که با اعتراض های غیر قانونی می تواند به خواسته های خود برسد، نه این طور نیست ، در مساله تنظیم بازار نیز براساس قانون و نظر کمیته های ساماندهی که برگرفته از نظر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالاست، اقدام خواهد شد.

استاندارقم افزود: در این مساله باید کنترل های لازم انجام شود و دستگاه های مختلف همگرایی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: غذای بسیاری از مردم نان است و باید در بحث قیمت گذاری آن عدل و انصاف رعایت شود.

صادقی گفت: اجازه خدشه وارد شدن به حقوق مردم را نمی دهیم و انتظار داریم همه کالاهای تولید شده در بازار از جمله نان از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشد.

در حال حاضر 900 نانوایی در سطح استان فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزادپز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.

همچنین در هر ماه 9 هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های دولتی و 2 هزار تن آن به صورت غیر یارانه ای در اختیار نانوایی های آزادپز قرار می گیرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: همان طور که رئیس جمهوری با نهایت دلسوزی برای کشور به وحدت توصیه کردند و خود پیشگام شدند، گروه های سیاسی نیز باید در راه منافع کشور، مناقشات و دعواهای خود را کنار بگذارند ،سیاسیون در شرایط امروز کشور باید به این نتیجه برسند که با وحدت می توان از سد موانع عبور کرد و کشتی نظام را به سلامت به مقصد رساند.

وی بیان کرد: با تمام تلاش هایی که برای حفظ برجام صورت می گیرد، خروج آمریکا از آن تبعاتی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سایر اعضای مذاکرات گذاشته است و شرایطی را به وجود آورده که برای عبور از آن همدلی و وحدت مهمترین راه حل است.

استاندار قم ادامه داد: در برجام با تدبیری که صورت گرفت، تلاش آن بود که تحریم های ظالمانه مستکبران علیه ملت ایران از بین برود و در این راه موفق بودیم، اما امروز تلاش دشمن در مساله خروج از برجام، استفاده مجدد از تحریم ها برای فشار به نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش به رغم مخالفت های جهانی، کشورش را از برجام خارج و اعلام کرد تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش علیه ایران را در فرصتی 90 تا 180 روزه باز می گرداند؛ این تصمیم با موضع گیری ها و مخالفت های متعددی از سوی کشورهای مختلف بویژه اتحادیه اروپا همراه شد.

صادقی گفت: در شرایط جدید آن چیزی که دشمن بیش از واقعیت از آن بهره می برد، مساله جنگ روانی است نه خود واقعیت و این مساله که تاثیر آن در نوسانات بازار ارز به خوبی روشن است، لزوم هوشیاری بیشتر مردم را طلب می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار