مدیرکل غله:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری تاکنون 17 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است و این میزان تا پایان شهریورماه که انتهای فصل خرید است به بیش از 20 هزار تن خواهد رسید.
کد خبر: ۶۲۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 27 June 2018

به گزارش تابناک قم،بهزاد رادمنش بیان کرد: برای اجرای دقیق طرح خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی درقم همه ظرفیت های اداره کل غله استان از ابتدای خردادماه که مصادف بود با ماه مبارک رمضان به کار گرفته شد تا توقفی در جریان تحویل گرفتن گندم کشاورزان به وجود نیاید.

وی بیان کرد: برای این منظور با استقرار کارشناسان خرید در سیلو شهید نخعی قم که ظرفیت ذخیره سازی 110 تن گندم را دارد، تاکنون 14 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

سیلوی بتنی شهید نخعی با ظرفیت ذخیره سازی 108 هزارتن گندم و دارای 36 کندو و با توان تخلیه و بارگیری 200 تن در ساعت در زمینی به مساحت 6600 مترمربع بوده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری شرکت تعاونی جعفرآباد یک مرکز خرید تضمینی گندم در آن منطقه نیز ایجاد شد، تاکنون 3 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته است.

جعفریه یکی از بخشهای استان قم با وسعتی حدود 650 کیلومترمربع در 35 کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم با جمعیتی بالغ بر 16 هزار تن با مرکزیت شهر جعفریه می باشد. این بخش در مسیر راه ارتباطی استانهای غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و 33 روستا می باشد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش جعفریه، کهک، مرکزی، خلجستان و سلفچگان است.

رادمنش با اشاره به پرداخت نیمی از بهای گندم کشاورزان ؛ در جریان اجرای طرح خرید تضمینی گندم درسالجاری، گفت: متوسط قیمت پایه خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم 13 هزار ریال است که اعتبارات لازم برای آن از طریق بانک مرکزی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته و در نهایت این مبلغ بر اساس میزان تحویل گندم، به حساب کشاورزان واریز می شود و این روند تا پرداخت کامل مطالبات گندمکاران ادامه می یابد.

وی بیان کرد: پرداخت بهای گندم به کشاورزان تنها بر اساس فرآیند یاد شده صورت می گیرد و برای بالابردن سلامت اجرای طرح خرید تضمینی گندم، هیچ ارتباط شخصی در این رابطه تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: تمام استانداردهای لازم در زمان ذخیره سازی گندم در سیلوهای استان رعایت می شود تا بهترین آرد با بالاترین کیفیت از آن بدست آید و در اختیار نانوایی های قم برای تولید نان مرغوب قرار گیرد.

در حال حاضر 900 نانوایی در سطح استان فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزادپز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.

همچنین در هر ماه 9 هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های دولتی و 2 هزار تن آن به صورت غیر یارانه ای در اختیار نانوایی های آزادپز قرار می گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار