استاندار فارس از ارائه پیشنهاد میزبانی شیراز برای جام جهانی کشتی استقبال و حمایت کرد.
کد خبر: ۶۱۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 26 May 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: اسماعیل تبادار ظهر امروز شنبه ۵ خرداد، در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت کشتی استان فارس گفت: ترویج ورزش در دو حوزه‌ی قهرمانی و همگانی از راهکارهای نشر امید و نشاط در جامعه است.

او گفت: یکی از مولفه‌هایی که در بررسی‌های شناختی شاخص‌های توسعه مورد توجه قرار می‌گیرد، نشاط اجتماعی است.

تبادار رونق ورزش در استان با استفاده از ابزارهای گوناگون نظیر برگزاری مسابقات، میزبانی رویدادهای ورزشی، ترویج ورزش همگانی و افزایش سرانه ورزشی را موجب تحرک فیزیکی، رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی و شکوفایی ظرفیت‌های موجود در استان دانست و گفت: شادی و نشاط ماده اصلی تغییر و تحول و تکامل انسان است.

استاندار فارس با اشاره به توجه ویژه اداره کل ورزش و جوانان به توسعه ورزش در دو بخش حرفه‌ای و همگانی افزود: ارتقاء سطح مشارکت‌های اجتماعی از وظایف مهم مجموعه‌ی مدیریتی ورزش و جوانان محسوب می‌شود.

رئیس شورای عالی ورزش استان فارس، ورزش کشتی را بخش مهمی از هویت ورزش ایران دانست و گفت: گزافه نیست اگر بگوییم دنیا ورزش ایران را با کشتی آن می‌شناسد.

تبادار، کشتی را ورزشی پهلوان پرور توصیف و خاطرنشان کرد: این ورزش بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ ایرانی اسلامی ایرانیان است.

استاندار فارس قهرمانان ورزشی را عامل ایجاد غرور ملی در عرصه‌های بین المللی دانست و افزود: شرایط باید به گونه ای باشد که دغدغه های اقتصادی قهرمانان به حداقل برسد.

سعی کرده ایم در ورزش نگاه عدالت محوری داشته باشیم

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه حمایتی استاندار به مقوله ورزش گفت: سال گذشته در حد توان از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های انفرادی و تیمی حمایت کرده‌ایم.

حیدرعلی کامیاب با ارائه گزارشی مختصر از افتتاح پروژه های ورزشی در هفته گذشته در استان فارس افزود: تلاش کرده‌ایم با توزیع عادلانه بودجه و امکانات نگاه عدالت محوری را در ورزش استان ایجاد کنیم.

وی با بیان این مطلب که وظیفه ما فراهم ساختن فضای استان جهت ایجاد بستری با نشاط برای مردم است، افزود: برنامه‌ریزی‌های اداره کل ورزش و جوانان در بخش همگانی افزایش شور و نشاط اجتماعی و در بخش قهرمانی کسب مدال‌های معتبر آسیایی، جهانی و المپیک است.

در این دیدار، محمد موسایی رئیس هیئت کشتی استان فارس و امید نوروزی قهرمان کشتی ایران نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار