معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس:
معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از آغاز کشت دانه روغنی کلزا دراین شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد درسال زراعی جاری 20 هزار هکتار از این محصول کشت شود.
کد خبر: ۵۰۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸ 08 October 2017
معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از آغاز کشت دانه روغنی کلزا دراین شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد درسال زراعی جاری 20 هزار هکتار از این محصول کشت شود.

غلامعلی نورا اظهار داشت: کشت دانه روغنی کلزا در منطقه گنبدکاووس از 15 مهر آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد.

وی افزود: سهمیه پیش بینی شده برای گنبدکاووس برای کشت دانه روغنی کلزا درسال زراعی جاری 17 هزار هکتار است که تاکنون برای 10 هزار هکتار آن توسط کشاوران قرارداد منعقد شده است. 

نورا اضافه کرد: تمامی نهاده های مورد نیاز شامل انواع کود و سموم شیمیایی و بذر گواهی شده برای کشت دانه روغنی کلزا در گنبدکاووس تامین شده و کشاورزان می توانند بامراجعه به یکی از 6 مرکز پیش بینی شده در سطح شهرستان، نسبت به تهیه نهاده های مورد نیاز اقدام نمایند. 

وی با اشاره به کشت حدود 13 هزار هکتار دانه روغنی کلزا در سال گذشته در گنبدکاووس، تصریح کرد: پارسال به دلیل سرما و یخبندان در اوایل آذر ماه، افزون بر هشت هزار هکتار این محصول دچار خسارت شد و تنها حدود پنج هزار هکتار به مرحله تولید و برداشت رسید.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: میانگین برداشت دانه روغنی کلزا حدود دو تن در هکتار است که باتوجه به مشکلاتی که درپرداخت بهای محصول گندم ایجاد شد، امسال استقبال کشاورزان از کشت دانه روغنی کلزا افزایش یافته است.

نورا یادآور شد کرد: استقبال کشاورزان به کشت کلزا علاوه بر رعایت تناوب کشت، سبب افزایش عملکرد تولید، کاهش آفات و نیز تامین بخشی از روغن مورد نیاز کشور می شود.

شهرستان مرزی گنبدکاووس در شرق گلستان، حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و از قطب های مهم تولیدات کشاورزی استان و کشور بویژه در تولید گندم به شمار می رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار