به مناسبت هفته گردشگری در روستای گردشگری باغ گلبن گرگان انجام شد:
کارگاه آموزشی با عنوان نحوه آداب معاشرت و چگونگی جذب مسافر و گردشگر در روستاهای گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در روستای باغ گلبن گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 06 October 2017
 کارگاه آموزشی با عنوان نحوه آداب معاشرت و چگونگی جذب مسافر و گردشگر در روستاهای گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در روستای باغ گلبن گرگان برگزار شد.

دوره آموزشی با عنوان نحوه آداب معاشرت و چگونگی جذب مسافر و گردشگر در روستاهای گردشگری با حضور یاسر قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان، تعدادی از دهیاری های روستاهای هدف گردشگری شهرستان گرگان، اعضای شورا و دهیار روستای باغ گلبن، رابطین فرهنگی روستا و جمعی از اهالی روستا به مناسبت هفته گردشگری در روستای گردشگری باغ گلبن گرگان برگزار شد.

در این کارگاه یاسر قندهاری ضمن تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک هفته گردشگری هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی اهالی روستا با مقوله گردشگری و راه های رونق آن و همچنین ایجاد مشاغل محلی و توسعه اقتصاد روستاییان و در نهایت رسیدن به اشتغال پایدار در روستا بیان کرد.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در روستا، جایگاه گردشگر و بهره برداری مفیدی که روستا می تواند از حضور گردشگران داشته باشد بیان کرد: حضور و ماندگاری مسافران و گردشگران در روستا و انتخاب روستا به عنوان یک مقصد گردشگری از طرف مسافران می تواند باعث معرفی هرچه بیشتر جاذبه های طبیعی، مذهبی، تاریخی، صنایع دستی و ... روستا به گردشگران و در نهایت باعث توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه وتجهیز روستا، کاهش کم و کاستی ها و پیشرفت روستا، احیای آداب و رسوم سنتی فراموش شده و در حال فراموشی روستا و ... گردد.

قندهاری در ابتدای این مسیر و اهداف  یکی از مهم ترین نیاز روستاها برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را ایجاد امنیت و آرامش خاطر مسافران و گردشگران بیان کرده و افزود: علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش فراهم کردن خدمات و امکانات، ایجاد غرفه های صنایع دستی، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، حضور راهنماهای محلی برای همراهی مسافران و معرفی جاذبه های روستا، مهمان نوازی اهالی روستا و ... میتواند از مهمترین عوامل جذب گردشگران و مسافران به روستا باشد.

وی در پایان با بیان اینکه نگاه ما در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان به روستاها خاص و ویژه است در بحث صنایع دستی بیان کرد: هنرمندان فعال صنایع دستی روستا می توانند با مراجعه به اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان و بعد از بررسی توسط کارشناسان این اداره با دریافت کارت شناسایی و یا پروانه تولید انفرادی صنایع دستی از تسهیلات کم بهره این اداره ویژه هنرمندان صنایع دستی بهره مند شده و شرایط حضور در نمایشگاه های صنایع دستی که سالانه در سطح شهرستان گرگان برگزار می شود را پیدا کنند .

در ادامه کارگاه آموزشی با عنوان نحوه آداب معاشرت و چگونگی جذب مسافر و گردشگر در روستاهای گردشگری به استادی آقای احمدی از فعالین سمن های حوزه گردشگری شهرستان گرگان برگزار شد و در این کارگاه به بررسی مباحثی از جمله راه های جذب و ماندگاری گردشگر، شناخت و معرفی داشته ها، راه های بهسازی،مباحث اصول پذیرایی و فرهنگی، برخورد، ارتباطات کلامی و غیر کلامی و ... پرداخته شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار