مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به اجرای فرایض دینی تأکید کرده و انجام بسیاری از احکام را سبب رهایی انسان از قیدوبند دنیوی دانست.
کد خبر: ۵۰۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ 26 September 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به اجرای فرایض دینی تأکید کرده و انجام بسیاری از احکام را سبب رهایی انسان از قیدوبند دنیوی دانست.
 
حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در نمازخانه این اداره کل برگزارشده بود، افزود: رهایی از قیدوبند دنیا، کنه و اصل همه احکام است بر همین اساس اگر ادعای دیانت داشته باشیم و روزبه‌روز درگیر مسائل دنیوی شویم طبیعی است که داشتن دیانت در این شرایط بی‌معنی خواهد بود.
 
وی در بخشی از سخنانش به وفای به مبانی و ارزش‌های دینی تأکید کرد و گفت: وقتی در گودی قتلگاه شمر به سراغ سیدالشهدا رفت، اشک از گوشه چشم ایشان جاری شد که شمر آن را به پشیمانی تلقی کرد اما امام حسین (ع) پاسخ دادند "برای آینده دردناک و رنج‌آوری که منتظر توست، ناراحت هستم".
 
حجت‌الاسلام فضیلت در خاتمه یادآور شد: اینکه در یک چنین وضعیتی انسان بتواند نگران کسی باشد که موجودیتش را حذف می‌کند قابلیتی است که فقط در اولیا الهی یافت می‌شود و کسی می‌تواند ادعای پیروی سیدالشهدا را داشته باشد که قدری ازاین دریای معرفت در وجودش باشد.
 
 مراسم عزاداری امام حسین (ع) به همراه زیارت عاشورا، از اولین روز ماه محرم در نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار می‌شود.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار