با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران:
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران کانال های آبرسان اصلی مجتمع پرورش میگوی گمیشان شامل کانال های mc2، mc3، mc4 به طول 5 کیلومتر و با حجم عملیات خاکی یک میلیون و 250 هزار متر مکعب به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۹۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 22 September 2017
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران کانال های آبرسان اصلی مجتمع پرورش میگوی گمیشان شامل کانال های mc2، mc3، mc4 به طول 5 کیلومتر و با حجم عملیات خاکی یک میلیون و 250 هزار متر مکعب به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیلات گلستان دکتر حسن صالحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران که خود از یادگاران دفاع مقدس و جانبازان جنگ تحمیلی هستند، ضمن تقدیر از اقدامات شبانه روزی صورت گرفته در مجتمع پرورش میگوی گمیشان، گفت: فعالیت های صورت گرفته در این مرکز یادآور عملیات های دفاع مقدس در مناطق جنوبی کشور است و شور و هیجان و کار وتلاش این انسانها و ماشین آلات خاطره سالهای جنگ را برای ما زنده کرد.

وی یادآور شد: مشاهده فعالیت های امروز صورت گرفته در مجتمع پرورش میگوی گمیشان در عملیات فاو نیز صورت گرفت و ما در آن عملیات فعالیت بسیار حساسی داشتیم که در بخشی از آن بنده با اصابت گلوله توپ مجروح شدم.

وی افزود: آینده این مرکز بسیار درخشان است و نیاز است زنجیره های تولید، تکثیر، بازار و صادرات و ... جهت تولید پایدار در این مرکز راه اندازی شود.

دکتر صالحی یادآور شد: نیاز است سرمایه گذارانی که موافقت های اصولی را دریافت کرده اند هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت احداث استخرها را آغاز کنند.

رئیس سازمان شیلات کشور خاطر نشان کرد: هدف ما تکمیل کل مجتمع 4 هزار هکتاری به لحاظ زیرساخت و امکانات است تا بتوانیم از این طریق با ایجاد اشتغال در منطقه پویایی را رشد دهیم.

همچنین در این مراسم مهندس قدس علوی مدیر کل شیلات استان گلستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مجتمع پرورش میگوی گمیشان ارائه کرد و از همکاری تمامی مدیران پیشین، استاندار گلستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تمامی کسانی که در پیشبرد پروژه های شیلاتی نقش آفرینی کردند، تقدیر نمود.

لازم به ذکر است در راستای تجهیز زیرساخت های مجمتع پرورش میگوی گمیشان شبکه برق فشار قوی این مرکز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان و با حضور رییس سازمان شیلات کشور به بهره برداری رسید.

گفتنی است با حضور حسن صالحی، رئیس سازمان شیلات ایران برداشت میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان در سال 96 آغاز شد.

شایان ذکر است پیش بینی می شود در سالجاری 1560 تن میگو از مزارع پرورش میگوی گمیشان برداشت شود.

گقتنی است رئیس سازمان شیلات ایران طی این سفر از مزرعه برداشت زالو و جلبک در شهر سرخنکلاته بازدید کرد و این فعالیت دانش بنیان را قابل اشاعه برای سایر اشتغال سایر تحصیلکردگان دانست و ابراز امیدواری کرد این نمونه بتواند الگویی جهت اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار