مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد: سی و یک اثر غیر منقول استان در حوزه تپه های باستانی، گورستان و محوطه های باستان شناختی در شهریور ماه سالجاری به ثبت ملی رسید.
کد خبر: ۴۹۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 14 September 2017
مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد: سی ویک اثر غیر منقول استان در حوزه تپه های باستانی، گورستان و محوطه های باستان شناختی در شهریور ماه سالجاری به ثبت ملی رسید.

مهندس ابراهیم کریمی امروز 23 شهریور 96با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت ثبت مواریث استان گلستان علی الخصوص مواریث غیرمنقول این استان در فهرست آثار ملی کشور، بیست و دوم شهریور در جلسه شورای ثبت میراث غیرمنقول در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور دکتر طالبیان معاونمیراث فرهنگی کشور و  دکتر نظری مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی و کارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی، کارشناسان موزه ملی و مجموعه‌های تاریخی نیاوران، کاخ گلستان و تعدادی از استان‌ها برگزار شد.

ابراهیم کریمی با اشاره به ثبت این آثار افزود: سی و یک اثر استان گلستان در گستره هشت شهرستان در حوزه تپه های باستانی، گورستان و محوطه های باستان شناختی با رای قاطع اعضای شورای ثبت آثار کشور درفهرست  آثار ملی  به ثبت رسیده است.

او تشریح کرد:  گلستان پیش از این دارای 712 اثر ثبتی بوده است که با این 31  اثر تعداد آثار ثبتی به 743 اثر رسید.

شایان ذکر است شرح کامل آثار ثبتی متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار