مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با توجه به خلق حماسه مردم گرگان در تاریخ ۵ آذرماه سال ۵۷ پیشنهاد می‌شود این تاریخ به‌عنوان روز گرگان نام‌گذاری شود.
کد خبر: ۴۹۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 12 September 2017
 مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با توجه به خلق حماسه مردم گرگان در تاریخ ۵ آذرماه سال ۵۷ پیشنهاد می‌شود این تاریخ به‌عنوان روز گرگان نام‌گذاری شود.
حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فرارسیدن روز گرگان و هفته فرهنگی گرگان اظهار کرد:۲۰ شهریورماه با نظر شورای اسلامی شهر گرگان و جمعی از مردم به‌عنوان روز گرگان نام‌گذاری شده است و ضمن احترام نهادن به نظر این بزرگان پیشنهادمی شود که روز ۵ آذر روز گرگان نامیده شود.

وی تصریح کرد: اگرچه نام‌گذاری این روز با استناد از منابع و مستندات گذشتگان است، ولی بر این باورم که هیچ روزی برای روز گرگان بهتر و شایسته‌تر از روز ۵ آذر نیست.

حجت‌الاسلام ولی نژاد گفت: در روز پنجم آذر سال ۵۷ مردم گرگان با اهدای شهدا و با خلق حماسه وفاداری خود را به قرآن، دین، پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام راحل (ره) و هچنین نفرت خود را از آمریکا، اسرائیل و ساواک اعلام کردند.

«۵ آذر» رور افتخار آفرینی گرگانی هاست

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: ۵ آذر در تاریخ آینده گرگانی‌ها سند محکم و مستحکم حماسه‌آفرینی آن‌هاست، چراکه توانستند سند ماندگاری خلق کنند که نسل‌های آینده به آن روز و مردم آن روز مباهات کنند.

وی افزود: مردم گلستان اعم از دانش آموزان در مدارس، دانشجویان در دانشگاه و مردم در مساجد و هیئت مذهبی و دیگر اقشار به ۵ آذر می‌بالند و مباهات می‌کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه از ۵ آذر به‌راحتی نمی‌توان عبور کرد، گفت: در آن روزگار که از استبداد شاه در کشور بوی خون راه می‌افتاد، زبان را می‌بریدند و قلم‌ها را می‌شکستند، مردم گرگان با تقدیم شهدا، آزادی را برای یک ملت و تاریخ به ارمغان آوردند و این روز بزرگ (۵ آذر) تاریخ روشن و محکم مردم گرگان است و خواهد بود و بهترین روزی است که می‌توان آن را روز گرگان نامید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار