رئیس اداره اوقاف مینودشت خبر داد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت از ثبت سه وقف جدید در این شهرستان همزمان با عید سعید غدیرخم خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 10 September 2017
جعفر سرابی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از گنبدکاووس در حاشیه برگزاری مراسم جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در شهرستان مینودشت، با اشاره به اینکه همواره اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و ملی یکی از انگیزه‎های خوب برای مردم بوده است که در ترویج فرهنگ و سنت نیکوی وقف شریک شوند، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته نیز اعیاد بزرگی همچون عید سعید غدیرخم در سرتاسر کشور بستر و فرصتی بوده تا نیکوکاران عزیز برای ایجاد وقف و اجرای یکی از توصیه‌های اکید پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) به میدان بیایند و نقشی ماندگار در عالم بزنند.

وی با بیان اینکه وقف سنت نیکو و ماندگاری است که ثواب اخروی و برکات دنیوی آن بسیار زیاد است، افزود: امروزه وقف با توجه به نیات جدید و متناسب با نیازمندی‌های جامعه می‌توانند بسیاری از مشکلات مردم و خانواده‌های نیازمند را برطرف کند و از طرفی دیگر با توجه به محدودیت منابع مالی در اجرای برنامه‌های فرهنگی در ترویج برگزاری این برنامه‌ها نیز نقش موثری ایفا کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر یکی از خیرین عزیز شهرستان مینودشت اقدام به ایجاد یک وقف ماندگار کرده بود، خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه ولایت و امامت و در آستانه عید سعید غدیرخم سه تن از خیرین که درخواست کرده‌اند نامشان در رسانه‌ها مطرح نشود با حضور در محل اداره اوقاف و امور خیریه مینودشت تعداد سه وقف جدید را ایجاد کردند تا از این پس نظارت و پیگیری هزینه کرد عوائد آن با نظر اوقاف و امور خیریه در مسیر نیات انجام شده صورت بگیرد.

سرابی با اشاره به اینکه وقف‌های انجام شده با نیاتی از جمله مراسمات تعزیه، امور جاری مسجد و دارالقرآن است، ادامه داد: یکی از وقف‌ها با نیت هزینه مراسم عزاداری و موالید حضرات 14 معصوم (ع) بود که یک قطعه زمین با متراژ یک هزار و 750 متر مربع با سند 6 دانگ و ارزش تقریبی 35 میلیون تومان است.

وی در تشریح دومین وقف به مناسب عید سعید غدیرخم توسط نیکوکاران شهرستان مینودشت، اضافه کرد: این وقف نیز زمینی به متراژ 2 هزار و 500 متر مربع و ارزش تقریبی 75 میلیون تومان است که با نیت هزینه در امور جاری مسجد امام علی (ع) شهرستان گالیکش وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت سومین وقف این ایام توسط شهروندان نیکوکار این شهرستان را وقفی در حوزه قرآن دانست و گفت: زمینی با ارزش تقریب 30 میلیون تومان توسط یکی از خیرین برای هزینه‌های دارالقرآن و زینبیه در روستای القجر مینودشت وقف شد.

سرابی با تاکید بر اینکه علاوه بر این وقف‌ها با پیگیری‌های مکرر توسط یاوران وقف سه عدد وقف جدید نیز در شهرستان مینودشت کشف شده است، تصریح کرد: این وقف‌ها نیز در سامانه اوقاف و امور خیریه کشور با نیت تعزیه‌داری ثبت شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار