مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان:
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان با اشاره به اینکه فجایع انسانی توسط استکبار جهانی موضوع جدیدی نیست؛ چراغ‎سبز دولت میانمار به گروه‎های افراطی ضداسلامی که به نسل‎کشی مسلمان دست زدند را تاسف‎بار و بی‎شرمانه توصیف کرد.
کد خبر: ۴۹۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 08 September 2017
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان با اشاره به اینکه فجایع انسانی توسط استکبار جهانی موضوع جدیدی نیست؛ چراغ‎سبز دولت میانمار به گروه‎های افراطی ضداسلامی که به نسل‎کشی مسلمان دست زدند را تاسف‎بار و بی‎شرمانه توصیف کرد.

حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری امشب  ضمن محکوم کردن فجایع انسانی و کشتار مسلمانان میانمار اظهار کرد: متاسفانه مجامعی که گوش دنیا را در دفاع از حقوق بشر کر می‎کنند با همین بهانه به دولت‎های مستقل فشار می‎آورند و آنها را به بهانه‎های مختلف محکوم می‎کنند.

وی تصریح کرد: افراد محروم و تحت ظلم به جای اینکه در همه جای دنیا مورد حمایت مجامع بین‎المللی و حقوق بشر باشند به وسیله و ابزار برای قدرت‎های استکباری و ظالم دنیا تبدیل شدند که میانمار نمونه جدید آن است.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان؛ نسل‎کشی در میانمار را بسیار تلخ و دردناک توصیف کرد و افزود: دولتی که با چراغ‎سبز نشان دادن به گروه‎های افراطی ضداسلامی این چنین دست به نسل‎کشی در میانمار بزنند واقعا جای تاسف دارد.

طاهری تاکید کرد: اعطای جایزه صلح نوبل به رهبر دولت میانمار نشانه آشکار از حمایت و هدایت این نسل‎کشی توسط صهیونیسم جهانی و رژیم ایالات متحده است.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های اسلامی باید هم‌صدا با ملت‌های خود علیه این جنایات اعتراض کنند، گفت: خروجی این اعتراض بالاخره شورای امنیت را مجبور به متوقف کردن این نسل‌کشی خواهد کرد.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان افزود: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی این است که فعالیت گسترده‎تری به ویژه از طریق کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها داشته باشند؛ این که کار سیاسی نیست و هزینه‎ای هم ندارد، اینها با رسانه‎هایشان و از طریق سازمان ملل می‎توانند فشار بیشتری برای متوقف کردن این فجایع انسانی وارد کنند.

طاهری گفت: مجلس شورای اسلامی  از طریق روسای مجالس کشورها همچنین رئیس‎جهور از طریق کنفرانس اسلامی که اکثر کشورها عضو آن هستند می‎توانند فعالیت گسترده‎تری در محکومیت و اعتراض به این فاجعه انسانی داشته باشند.

وی افزود: اگر میانمار سفیری در کشور ایران دارد با فراخواندن سفیر میانمار باید هشدار داده شود که چرا با مسلمانان اینگونه رفتاری صورت می‎گیرد؛ ما به سازمان‎های بین‎المللی امید نداریم ولی از کشورهای اسلامی که مدعی حقوق بشر هستند انتظار است که فعالیت گسترده‎تری برای دفاع از مظلومان میانمار داشته باشند.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان گفت: اطلاع‎رسانی بین‎المللی برای عموم مردم دنیا در رسوا کردن نهادهایی که مدعی حقوق بشر هستند و شعارهای گوش پرکن و گوش کر کن در دفاع از انسان می‎دهند باید به شکل بهتر و گسترده‎تری اتفاق بیفتد تا دنیا از این اتفاقات و فجایع انسانی بیشتر مطلع شود.

طاهری بیان کرد: این اعتراضات  چه بسا می‎تواند نتیجه هم داشته باشد تا دولت میانمار نسبت به این نسل‎کشی بی‎رحمانه تجدیدنظر کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار