مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت:گنبدکاووس ظرفیت های بسیار خوبی درحوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد و برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در این شهرستان فرصت خوبی است که می تواند این ظرفیت ها را بیشتر به مردم معرفی نماید.
کد خبر: ۴۹۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 06 September 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت:گنبدکاووس ظرفیت های بسیار خوبی درحوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد و برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در این شهرستان فرصت خوبی است که می تواند این ظرفیت ها را بیشتر به مردم معرفی نماید.

جشنواره اقوام ایران زمین فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی گنبدکاووس است
به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کریمی روز چهارشنبه درجلسه هماهنگی برگزاری بخشی از جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در گنبدکاووس، اظهار داشت: تمامی برنامه های پیش بینی شده و درحال اجرای یازدهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در گرگان، بدون تغییر در کمیت و کیفیت در گنبدکاووس نیز اجرا می شود.
وی گفت: مسئولان این شهرستان بایستی از این فرصت برای معرفی ظرفیت های فرهنگی بالای شهرستان استفاده کنند.
وی با تاکید برضرورت آماده کردن زیرساخت های لازم برای برگزاری باشکوه جشنواره اقوام ایران زمین در گنبدکاووس اضافه کرد: مسئولان این شهرستان بایستی با برگزاری باشکوه این رخداد بزرگ فرهنگی، پاسخ برخی منتقدان مرکزنشین که می گویند، گنبدکاووس نمی تواند چنین جشنواره ای برگزار کند را بدهند.
وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره که از 13 تا 16 شهریور درگرگان درحال برگزاری است، 27 استان در حوزه صنایع دستی، 25 استان درحوزه سوغات و 15 استان در گروه اجرای موسیقی آیینی و محلی حضور دارند.
وی با اشاره به برگزاری بخشی از این جشنواره در گنبدکاووس در روزهای 18 تا 20 شهریور گفت: تمامی برنامه های پیش بینی شده و درحال اجرا در جشنواره، بدون کم و کاست در این شهرستان نیز برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین به عنوان جشنواره ای مردمی یاد کرد و گفت: همه ادارات و نهادها بایستی در برگزاری این جشنواره و خدمت بهتر به مردم تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از متولیان برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در گلستان که فرصت برگزاری بخشی از این رخداد بزرگ فرهنگی را برای نخستین بار به گنبدکاووس دادند، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر آشنایی بیشتر مردم با آداب و سنن اقوام ساکن درایران، ایجاد فضایی مملو از شادی و نشاط برای خانواده ها است.
عبدالقدیر کریمی افزود: این رخداد بزرگ فرهنگی در روزهای 18 تا 20 شهریور به میزبانی گنبدکاووس و درمجموعه ورزشی المپیک این شهر برگزار می شود و خانواده ها می تواند هر روز از ساعت 17 تا 23 از این جشنواره بازدید و از برنامه های فرهنگی و هنری آن استفاده نمایند. 
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و با تنوع اقوام، فرهنگ ها و مذاهب اسلامی درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار