استاندار و رئيس شوراي تامين استان با تاكيد بر تعامل و مشاركت همه سازمان ها و مردم با نيروي انتظامي، در تامين امنيت جامعه گفت: حساسيت، تنوع و گستردگي ماموريت هاي نيروي انتظامي بايد به مردم اطلاع رساني و شفاف سازي شود.
کد خبر: ۴۸۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 20 August 2017
استاندار و رئيس شوراي تامين استان با تاكيد بر تعامل و مشاركت همه سازمان ها و مردم با نيروي انتظامي، در تامين امنيت جامعه گفت: حساسيت، تنوع و گستردگي ماموريت هاي نيروي انتظامي بايد به مردم اطلاع رساني و شفاف سازي شود.
 
استاندار و رئیس شورای تامین استان در بیست و دومین نشست عمومی فرماندهان انتظامی گلستان اظهار کرد: اجر تلاشگران برقراری نظم و امنیت نزد پروردگار، عظیم و بخشنده است و به واقع کارکنان نیروی انتظامی سربازان زحمت کش نظام اسلامی هستند.

"حسن صادقلو" افزود: گستردگی فعالیت و مسئولیت های نیروی انتظامی آنقدر زیاد است که نمی توان آن را در عدد و رقم بیان کرد و معتقديم مردم باید نسبت به گستردگی فعالیت نیروی انتظامی اطلاع پیدا کنند.

وی اضافه کرد: هرچه مردم بیشتر این اطلاعات را داشته باشند به طور قطع به حساسیت فعالیت پلیس اشراف بیشتری پیدا کرده و حتی همراهی آنها در اقدامات مختلف با پلیس بیشتر خواهد شد.

صادقلو با اشاره به اینکه نیروی انتظامی زیر ساخت عدالت و سیره اخلاق است گفت: اگر پلیس به مبانی نظری کاری خود مسلط نشود نمی تواند نقشه راه پیدا کند.

استاندار گلستان به موضوع حقوق شهروندي و رابطه آن با ماموريت هاي نيروي انتظامي اشاره كرد و بيان داشت: مهمترين دستگاهي كه دولت را مي تواند در زمينه تحقق حقوق شهروندي ياري كند نيروي انتظامي است.

وي اضافه كرد: آموزش و پرورش و نيروي انتظامي دو بازوي مهم دولت در تحقق اصل حقوق شهروندي مي باشند.

وي به رويكرد پيشگيرانه پليس در تحقق ايجاد نظم و امنيت در جامعه اشاره كرد و بيان داشت: رويكرد پيشگيرانه پليس علاوه بر ارتقاء شاخص هاي امنيتي موجب جلب مشاركت و همراهي مردم در تامين امنيت مي شود.

صادقلو، كار و فعاليت در نيروي انتظامي را سخت و طاقت فرسا عنوان كرد و خطاب به كاركنان انتظامي گفت: زحمات و فعاليت هاي شما هم زواياي پنهان و هم زواياي آشكار دارد و آن خداوند متعال است كه از زواياي پنهان فعاليت شبانه روزي شما مطلع است.

وي با تاكيد بر اينكه همه كارها و امورات روزمره بايستي در راه رضاي خدا و رضايت خلق خدا باشد تاكيد كرد: هر اقدامي كه براي خدا باشد در مسير كمال است و در راه رسيدن به ميسر كمال اول ايمان ، بعد عمل صالح وسپس نيت خالصانه مهم است.

وی با بيان اينكه پليس مانند همه اشخاص يك انسان است و نبايد به آن به عنوان يك ابزار نگاه شود خاطر نشان كرد: امانت، رازداري و ايمان به خدا شاخصه پليس جامعه اسلامي است پس نگاه ابزاري به پليس جامعه اسلامي، نگاهي اشتباه و خارج از قوانين و موازين اسلامي است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار