همزمان با نخستین پرواز زائران حج تمتع 96 استان گلستان، آئین بدرقه حجاج از فرودگاه گرگان انجام شد.
کد خبر: ۴۸۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 19 August 2017
همزمان با نخستین پرواز زائران حج تمتع 96 استان گلستان، آئین بدرقه حجاج از فرودگاه گرگان انجام شد.

مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع استان گلستان همزمان با اولين پرواز حجاج در فرودگاه گرگان برگزار شد در این مراسم که با حضور مسئولین استانی در سالن ترانزیت خارجی فرودگاه گرگان انجام شد، 270 نفر از حجاج گلستانی با بدرقه مسئولین عازم سرزمین وحی شدند.

مدیر کل فرودگاههای استان گلستان در این مراسم ، با اشاره به رشد 285 درصدی تعداد زائران حج و رشد 120 درصدی پروازهای داخلی، از محدودیت های ناشی از تداخل پروازهای حج و داخلی عذرخواهی کرد و اظهار امیدواری کرد بتواند با تعامل و همکاری مجموعه فرودگاه و ارگان های دخیل در حج و با تکیه بر برنامه ریزی های صورت گرفته و با استفاده از امکانات موجود بهترین سطح خدمت رسانی به زائران را فراهم آورد.

رامین آذری در ادامه از فرودگاه گرگان به عنوان سومین ایستگاه حج کشور به لحاظ تعداد زائر نام برد و افزود: عملیات اعزام حجاج گلستانی از 26 مرداد آغاز و تا 4 شهریور ادامه خواهد داشت که طی این مدت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با 26 پرواز وظیفه اعزام حدود هفت هزار زائر گلستانی به حج را بر عهده دارد .

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان در سخنانی به بیان فلسفه حج و اعمال آن پرداخت.

در ادامه طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استانداری از زحمات ، تلاش های و برنامه ریزی های صورت گرفته برای انجام حج باشکوه در استان  تقدیر و تشکر کرد . وی در سخنانی ضمن اشاره بر اهمیت و جایگاه حج در اسلام، بر لزوم حفظ وحد ت و یکپارچگی مسلمانان به عنوان مهمترین نیاز امت اسلامی تاکید و در این رابطه توصیه هایی را به حجاج یادآور شد.

در پایان این مراسم، اوّلین گروه از حجاج گلستانی با بدرقه مسئولین و اهدا شاخه گل راهی سرزمین وحی شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار