مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سد نرماب در سال 91 شروع به کار کرد و امیدوار هستیم با اختصاص اعتبارات لازم در سال 97 به آبگیری برسد.
کد خبر: ۴۷۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 16 August 2017
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سد نرماب در سال 91 شروع به کار کرد و امیدوار هستیم با اختصاص اعتبارات لازم در سال 97 به آبگیری برسد.   

مهندس علی نظری در بازدید معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا از سد نرماب اظهار کرد: در این پروژه مشکل نقدینگی داریم و در همین راستا مذاکرات لازم از طریق مبادی ذیربط انجام و مقرر شد مشکل مرتفع شود.

وی تصریح کرد: ما به دنبال جابه جایی سریعتر روستاهای داخل مخزن سد هستیم چرا که سیل خبر نمی کند و ممکن است سبب مشکلات زیادی به ویژه برای روستاهای داخل مخزن سد گردد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: حجم مخزن این سد 125 میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی آن 192 میلیون متر مکعب است که 65 میلیون متر مکعب آن به سد وشمگیر اختصاص پیدا می کند.

وی بیان کرد: این پروژه 72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون هم برای ساخت آن 290 میلیارد تومان هزینه شده است که با6 درصد عقب ماندگی از برنامه به علت مشکل مالی برای تملک اراضی روبرو شده که آن هم به زودی با پیگیری برطرف خواهیم کرد.

مهندس نظری از اهداف مهم این پروژه را آبرسانی به 4 شهر و130روستا اشاره کرد و گفت: سد نرماب در محرومیت زادیی منطقه موثر خواهد بود.

 وی گفت: علاوه براین، کنترل و ذخیره سیلاب، تنظیم و رهاسازی حقابه های پایاب، استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی و تامین آب شرب وصنعت وکشاورزی شهرستان های مینودشت، گنبدکاووس و آزادشهر نیز از دیگر دستاوردهای ساخت این سد خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه گفت: این پروژه اولین پروژه  موفق  به صورت فایناس داخلی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار