مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان این نکته که ارشاد تنها متولی فرهنگ عمومی نیست، گفت: سایر دستگاه‌ها هم می‌توانند در فرایند فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی هم‌افزایی داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 16 August 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان این نکته که ارشاد تنها متولی فرهنگ عمومی نیست، گفت: سایر دستگاه‌ها هم می‌توانند در فرایند فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی هم‌افزایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری، افزود: ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌ها می‌تواند یکی از خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی باشد.

وی به مقوله گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی یکی از قدم‌های زیربنایی و مهم در جهت یک جهش عظیم اقتصادی است بر همین اساس نیاز است تا نهادهای دولتی فعالیت‌های انجام‌شده خود در این راستا را، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اعلام کنند.

حجت‌الاسلام فضیلت خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌های دولتی در خصوص فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی شد و گفت: آنچه از دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی است نه طرح اقداماتی که در این راستا انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید به‌عنوان یک گفتمان عمومی و فراگیر در جامعه رواج پیدا کند،افزود: فرهنگ‌سازی در همه زمینه‌ها باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها انجام پذیرد .

در ادامه این جلسه مدیر پژوهشکده محققان رهگشا در خصوص طرح همایش ملی اقتصاد مقاومتی که یکی از دستورات این جلسه بود، گفت: در صورت برگزاری این همایش می‌توان از تمامی ظرفیت‌های ملی و اجرایی استفاده کرد.

حسین جعفری ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا نتایج مطالعات پژوهشگران به‌صورت پوستر و مقاله در این همایش جمع‌آوری‌شده و در بیست و پنجمین شماره فصلنامه فرهنگی، پژوهشی فرهنگ گلستان منتشر شود.

وی در خاتمه یادآور شد: ارتقا انگیزه مجامع دانشگاهی در امر اقتصاد مقاومتی، درگیر شدن نخبگان دانشگاهی، فرهنگ‌سازی و تشویق فعالان اجتماعی از اهداف این همایش به شمار می‌رود.

گفتنی است دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان به‌عنوان رئیس شورا، استاندار گلستان به‌عنوان نائب رئیس شورا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌عنوان دبیر شورا و سایر اعضا برگزار شد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار