فرمانده انتظامی گلستان از کشف يك فقره جرم اقتصادي، اخلال در نظام اقتصادي و توليدي به ارزش 11 میلیارد و 200 میلیون تومان در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 16 August 2017
فرمانده انتظامی گلستان از کشف يك فقره جرم اقتصادي، اخلال در نظام اقتصادي و توليدي به ارزش 11 میلیارد و 200 میلیون تومان در استان خبر داد.

سردار"علی‌اکبر جاویدان" اظهار داشت: در پی وصول خبر از منابع و نشان‌گاه‌های اقتصادی اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان مبنی بر وقوع جرم اقتصادی در یکی از سیلوهاي استان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد مسئولان يك انبار غله كارخانه آرد که مسئولیت نگهداری امانی گندم دولتی را بر عهده داشته اند طی مدت فعالیت خود دچار كسري هشت هزار و 600 تن گندم شده است.

وي اعلام کرد: با توجه به آنکه گندم از جمله محصولات استراتژیک محسوب شده و هرگونه تخلف وخلل در چرخه تولید، خرید و فروش این محصول، به چرخه توليد و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، موضوع با هماهنگي مقامات قضائي در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در ادامه روند پیگیری پرونده عامل اصلی این جرم اقتصادی و خیانت در امانت شناسایی و دستور قضائی برای دستگیری وی صادر شد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: این متهم که چند ماه متواری بوده و سعی در فرار از مجازات قانوني داشته است، با انجام يك سری اقدامات تعقيب و مراقبتي ويژه توسط ماموران شناسايي و پس از دستگيري به پليس آگاهي منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در مواجه با مستندات پلیس به جرم خود اعتراف کرد، گفت: متهم به تخلف و فروش غیرقانونی هشت هزار و 600 تن گندم اعتراف کرده که برآورد کارشناسی مبنی بر ارزش ریالی این میزان گندم، 11 میلیارد و 200 میلیون تومان به نرخ دولتي بوده است.

سردارجاویدان در پایان تاکید کرد: متهم پس از تشکیل و تکمیل پرونده و تحویل به مراجع قضائی با قرار قانوني روانه زندان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار