مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:
احمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه برگزار شد گفت: طرح خادم جمعیت هلال احمر خسارت و آسیب ها را به حداقل می رساند.
کد خبر: ۴۷۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 16 August 2017
احمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه برگزار شد گفت: طرح خادم جمعیت هلال احمر خسارت و آسیب ها را به حداقل می رساند.

دکتر حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه برگزار شد اظهار کرد: از سه‌شنبه 17 مرداد حالت نیمه‌ آمادگی اعلام کردیم و از صبح پنج شنبه 19 مرداد اعلام آماده ‌باش کامل کرده و پیش‌بینی کامل را برای وقوع حادثه داشتیم و در تمام نقاط حادثه‌خیز حاضر شدیم.

وی ادامه داد: جنگل گلستان، نرماب چهل‌چای مینودشت، کلاله مراوه تپه و چاتال، دهنه زرین‌گل و محمد آبادشهرستان علی آبادکتول،جنگل توسکستان و منطقه زیارت گرگان نقاط حادثه‌خیز استان است و در سیل اخیر تمامی این نقاط دچار حادثه شده و ما درگیر حوادث بودیم،و5 شهرستان استان دچار حادثه گردیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هماهنگی مدیریت بحران در استان به خوبی برقرار است که خوشبختانه همه دستگاه‌ها به خوبی وارد حادثه سیل حسب شرح وظایف شدند.

  احمدی گفت: فردای روز حادثه درعملیات جست‌وجو در ساعت 10 و 30 دقیقه خودرو ومتعاقب آن نخستین پیکر پیدا شد و در بسیاری از حوادث این کشف چند روز طول می‌کشد و از جمله پروسه ها ومراحل مهم در مدیریت بحران بحث جستجوی مفقودین میباشد.

وی تاکید کرد: عصرجمعه تاریخ 20/5/96 که سیل شدیدتری نسبت به روز پنج‌شنبه به وجود آمد اگر تخلیه منطقه و پیش‌بینی و هماهنگی انجام نشده بود، شاهد آسیب های جانی بیشتری بودیم ،که خوشبختانه با مدیریت خوب عوامل امدادی جلوی آن گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد: در مجموع در روزهای گذشته یک هزار و هفت نفر حادثه دیدند و 73 تیم ویژه حوادث در سطح مناطق حادثه دیده اقدامات امدادی و عملیاتی را انجام دادند.

  احمدی افزود : یکی از مشکلات در حوزه حوادث و سوانح آموزش است که آنرا می توان از طریق طرح خادم جمعیت هلال احمر(خادم = خانواده آماده در مخاطره) سطح فرهنگ عمومی و آموزش در حوادث و سوانح را ارتقاء بخشید و خسارت و آسیب ها را به حداقل رساند.

وی همچنین تاکید کرد: استان گلستان مشکل بالگرد دارد و متاسفانه استان گلستان تنها 15 روز در ماه بالگرد در اختیار دارد در حالی که با توجه به وقوع حوادث مختلف استان گلستان نیازمند بالگرد تمام وقت است. 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار