رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: سامانه تدارکات الکترونیک دولت رابطه بازی ها را از بین می برد و جلوی فساد در معاملات دولتی را می گیرد.
کد خبر: ۴۷۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 15 August 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: سامانه تدارکات الکترونیک دولت رابطه بازی ها را از بین می برد و جلوی فساد در معاملات دولتی را می گیرد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان  در همایش توجیهی سامانه تدارک الکترونیک دولت، که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه برای توجیه طرح سامانه الکترونیک دولت است، مطابق قانون مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کرد که راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را انجام دهد.

قوانلو تأکید کرد: اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای 120دستگاه اجرای مشمول استفاده ازاین سامانه در استان گلستان از اواخر سال 94 آغاز گردید،که تاکنون بیش از نیمی از دستگاههای اجرایی مشمول استفاده از  سامانه، ثبت نام خود را نهایی نمودند ومابقی در حال انجام اقدامات اولیه ومعرفی رابط وثبت نام نهایی هستند.

قوانلو گفت : دستگاههای اجرایی که تاکنون نسبت به معرفی رابط به نماینده سامانه تدارکات الکترونیکی دولت دراستان و اجرای ثبت نام نهایی اقدام نکرده اند ثبت نام خود را دراین سامانه نهایی سازند وهمچنین از نمایندگان بخش خصوصی وپیمانکاران خواسته شد تا با مراجعه به دفتر خدمات سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت در استان مستقر در سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ثبت نام خود را انجام داده و وارد سامانه شوند.

وی اضافه  کرد: اطلاع رسانی و آموزش جزو وظایف ماست و این دومین جلسه ای است که در این راستا تشکیل می شود.

وی افزود: همچنین سامانه جلوی فسادی که در معاملات دولت وجود دارد را می گیرد و رابطه بازی با این سیستم از بین می رود و همه می توانند در مناقصه ها و مزایده ها شرکت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به کاهش زمان انجام معاملات اشاره کرد و گفت: این سامانه ۲۴ ساعته است و معاملات سریع انجام می شود.

وی بیان کرد: این سیستم جزو وظایف دستگاه های اجرایی است، دیوان محاسبات نامه های آن ها را داده و تمامی دستگاه های اجرایی موظف به رعایت آن هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت فقط متولی راه اندازی این سامانه است، و در هر استان یک نماینده وجود دارد که اگر مشکلی در سامانه به وجود آمد را برطرف کند.

وی ادامه داد: سامانه به زودی فراگیر خواهد شد، ذی الحسابان باید طبق ابلاغ دیوان محاسبات و سازمان بازرسی معاملات خود را انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار