استاندار گلستان در دیدار با رييس سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري كشور؛
استاندار گلستان با بیان اینکه طرح مدیریت جامع سیل در گلستان تدوین و ارائه شد، اظهار کرد: با توجه به تکرار سیل در گلستان، آبخیز داری و توجه به بستر رودخانه ها در مدیریت سیل بسیار پراهمیت است.
کد خبر: ۴۷۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 15 August 2017
استاندار گلستان با بیان اینکه طرح مدیریت جامع سیل در گلستان تدوین و ارائه شد، اظهار کرد: با توجه به تکرار سیل در گلستان، آبخیز داری و توجه به بستر رودخانه ها در مدیریت سیل بسیار پراهمیت است.

دکتر حسن صادقلو در دیدار با دکتر خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رييس سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري كشور که با هدف بررسی نقاط حادثه دیده از سیل به گلستان سفر کرده است، تصریح کرد: باید در کلان کشور تنفسی برای جنگل ها ایجاد شود و بهره برداری از جنگل ها به صفر برسد و بهره برداران هرچه سریعتر از جنگل ها خارج شوند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در بین مردم جهت حفظ و صیانت از جنگل ها و منابع طبیعی، افزود: کمبود درختان به طغیان رودخانه ها دامن می زند و ما برای پیشگیری از حوادث نیاز به تحولی در رفتارهای اجتماعی داریم.

وی یادآور شد: وقوع 110 سیل طی 30 سال گذشته در استان گلستان موجب اهتمام جدی استان بر تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت سیل در استان شد و لازم است بودجه مورد نظر در این خصوص به استان اختصاص یابد.

همچنین دراین دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رييس سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري كشور وضعیت سفره های آب زیرزمینی را نامساعد دانست و اظهار کرد: مهمترین چالش کشور در زمینه محیط زیست بیلان منفی آب های زیرزمینی است و در این راستا مهمترین اقدام زیربنایی مسئله آبخیزداری است.

دکتر خداکرم جلالی شدت بارش ها را نشان دهنده تغییر اقلیم جغرافیایی دانست، افزود: ماحصل تغییرات اقلیمی در کشور کمبود آب شیرین و بیابان زایی در کشور خواهد بود.

وی افزود: 100 میلیون هکتار از زمین های کشور نیازمند آبخیزداری است که تا به امروز 26 میلیون هکتار آن اجرایی شده و باید روند آبخیزداری در کشور تسریع شود و در این راستا حتی خیرین نیز در استان های هرمزگان و فارس فعال شده اند.

وی با تاکید بر اهمیت استراحت جنگل ها و توقف بهره برداری، خاطر نشان کرد: تا کنون 30 درصد پروانه های بهره برداری از جنگل ها متوقف شده است و تا پایان سال جاری تمامی پروانه های بهره برداری از جنگل های خطه شمال متوقف خواهد شد.

لازم به ذکر است دیدار مهندس موسوی رئیس حوادث غیرمترقبه وزارت جهاد کشاورزی عدم تخصیص به موقع منابع را عاملی در تشدید حوادث دانست و افزود: اگر تخصیص ها در برنامه های پیشگیرانه مدیریت بحران به صد برسد و دستگاه های مسئول در مدیریت بحران بتوانند تا 5 درصد از بودجه ملی خود را برای مدیریت بحران استفاده کنند ، اقدامات با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار