در بازدید معاون آب و آبفای وزیر نیرو مطرح شد؛
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبدکاوس گفت: با توجه به طولانی شدن اجرای طرح فاضلاب گنبد امیدواریم با همت مردم و مسئولین شهر گنبد این پروژه هر چه سریعتر وارد مدار بهره برداری شود .
کد خبر: ۴۷۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 13 August 2017
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبدکاوس گفت: با توجه به طولانی شدن اجرای طرح فاضلاب گنبد امیدواریم با همت مردم و مسئولین شهر گنبد این پروژه هر چه سریعتر وارد مدار بهره برداری شود .

مهندس رحیم میدانی عصر پنجشنبه در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبد ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: این تصفیه خانه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون اعتباری بالغ بر 37میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: اعتماد سازی و جلب رضایت مردم برای ادامه اجرای طرح فاضلاب شهر گنبد لازم است و این امر میسر نخواهد بود جز با همکاری بین دستگاه های اجرایی استان و شهرستان گنبد که امیدواریم با انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی (فاینانسور) در جهت واگذاری انشعاب فاضلاب به مشترکین این شهر  گام بزرگی برای بهره برداری از این پروژه عظیم برداشته شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت اجرای پروژه فاضلاب گام بزرگی در ارتقا بهداشت عمومی، محیط زیست است و اجرای پروژه‎های جمع‎آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هر شهر و کشور، یکی از شاخص‎های مهم توسعه به شمار می‎آید. همچنين با اجرايي شدن اين پروژه و و بهره‎برداری از طرح‎های فاضلاب رشد اقتصادی ناشی از افزایش سلامت، بهداشت و بهره‎وری استفاده از آب را نیز به همراه دارد و ثمرات زیادی را برای مردم خواهد داشت.

مهندس میدانی يكي از سياستهاي وزارت نيرو در سالهاي اخير را ساماندهي سيستم جمع آوري، تصفيه و دفع بهداشتي فاضلاب و احداث تصفيه خانه هاي شهرهای بزرگ استانها بیان نمود و افزود در استان گلستان، اين مسئله به دليل افزایش جمعیت، در رئوس برنامه مدیران صنعت  آب وفاضلاب قرار گرفته که اقدامات خوبی در زمینه انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در این بازدید گفت: تکمیل و بهره برداری از طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهری گنبدکاووس به اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان  نیاز دارد.

مهندس رحمتی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه ملی که از سال 70 آغاز شده است افزود، احداث 200 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، 7 کیلومتر خط انتقال، احداث 9 ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه خانه فاضلاب از مهمترین برنامه های پیش بینی در این طرح خواهد بود.

مهندس رحمتی با بیان اینکه تاکنون 38 درصد شبکه درون شهری به مقدار 83 کیلومتر و نیز 41درصد از ایستگاه های پمپاژ انجام شده اشت، یادآور شد: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب این طرح نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای بهره برداری از آن به 17 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان همچنین با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هایی برای بهره برداری از مرحله نخست این پروژه ملی انجام شده است که درصورت اختصاص اعتبارات لازم بتوانیم در آینده نزدیک این تصفیه خانه را وارد مدار بهره برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان اظهار داشت: ظرفیت مدول اول طرح فاضلاب گنبد 30 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است که در زمینی به مساحت 80 هکتار در حال احداث می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار