دادستان ها حقوق عامه را احصاء و بر اساس اولویت به آن ها رسیدگی کنند.
کد خبر: ۴۷۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 10 August 2017
دادستان ها حقوق عامه را احصاء و بر اساس اولویت به آن ها رسیدگی کنند.

دادستان کل کشور در اختتامیه همایش دادستان های مراکز استان ها و دادستان های نظامی در گرگان گفت: دادستان ها حقوق عامه را احصاء و بر اساس اولویت به آن ها رسیدگی کنند.

وی در ادامه با بیان این که حفظ حقوق عامه فقط وظیفه قوه قضاییه نیست افزود : همه ی دستگاه ها مانند جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، محیط زیست ، راه و شهرسازی و بخش های مختلف اقتصادی در این بخش وظیفه دارند و امیدواریم با تشکیل دولت جدید در  تعامل و همکاری با دستگاه قضایی ، بیش از پیش در راستای حقوق عامه گام برداریم کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری از دادستان ها خواست : از نیروهای مردمی بی توقع ، پرتوان و باارزش بسیج به عنوان ضابط  در زمینه هایی مانند منابع ملی، طبیعی و شناسایی  قاچاقیان کالا و ارز استفاده کنند .

منتظری افزود : دادستان ها می توانند برای این افراد  پس از آموزش های لازم ، کارت ضابط صادر کنند.

دادستان کل کشور در ادامه با تاکید بر این که مساله امروز ما حفظ امنیت است گفت : دشمن به جد به دنبال مخدوش کردن امنیت در کشور است  و باید مامتناسب با این توطئه ها خود را آماده مقابله نماییم.

حجت الاسلام منتظری افزود : خوشبختانه با وجود رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب ، مردم همیشه در صحنه  و آمادگی نیروهای نظامی ، انتظامی واطلاعاتی کشور ، تا کنون توطئه های دشمنان ناکام مانده است .

منتظری با بیان این که مخدوش شدن امنیت ، اقتصاد و ثبات کشور را نیز خدشه دار می کند گفت :  امنیت یک مقوله فراقوه ای ست و باید همه اعم از قوه قضاییه ، دولت و نیروهای نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی در کنار هم و هماهنگ با هم حرکت کنند.

وی در ادامه سخنان خود بار دیگر بر پررنگ تر شدن نقش نظارتی دادستان ها به ویژه دادستان های مراکز استان ها تاکید کرد و گفت :دادستان ها با نظارت بر روند رسیدگی ها در دادسراها ، قضات جوان را آموزش دهند .

چهاردهمین همایش سراسری دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها و دادستان ها نظامی سراسر کشور ظهر امروز به پایان رسید .

در این همایش دو روزه  مسائل حقوق عامه و فضای مجازی و جرایم امنیتی و مسائل اقتصادی در قالب کارگروه هایتخصصی بحث و تبادل نظر شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار