مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهدای سه هزار و ٧٥٤ جلد کتاب در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مبلغ اهداء این کتاب‌ها ٤٥٣ میلیون و ٨٦٥ هزار ریال بوده است.
کد خبر: ۴۷۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 10 August 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهدای سه هزار و ٧٥٤ جلد کتاب در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مبلغ اهداء این کتاب‌ها ٤٥٣ میلیون و ٨٦٥ هزار ریال بوده است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، افزود: اغلب کتاب‌های اهدایی در چهار حوزه دینی، عمومی و کودک و نوجوان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد کتاب‌های عمومی اهدایی یک هزار و ٢٣١ جلد و هزینه این کتاب‌ها نیز ١٦٦میلیون و ٦٨٥هزار ریال بوده است.

حجت‌الاسلام فضیلت بابیان این نکته که٨٠کتاب تخصصی در سه ماه نخست سال جاری نیز اهداشده، اظهار کرد: هزینه این کتاب‌ها به ارزش هشت میلیون و ٥٠٠ هزار ریال بوده است.

این مسئول گلستانی ادامه داد: بیش از ٢هزار کتاب در حوزه دینی توسط این اداره کل اهداشده است که ارزش آن ٢٤٩میلیون و ٨٤٠ هزار ریال بوده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته ٥٠٠جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان به مبلغ ٢٨ میلیون و ٨٤٠هزار ریال اهداشده، افزود: مطالعه کتاب بسیار مهم است و در افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه تأثیر بسیاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان‌ها کمک می‌کند تا میراث فرهنگی و ارزش‌های دینی و تاریخی خود را بیشتر بشناسند.

حجت‌الاسلام فضیلت تصریح کرد: خانواده اولین بنیان تأثیرگذار در جامعه است و پدر و مادر نقش مهمی در شکل‌گیری و نهادینه کردن عادت حسنه کتاب‌خوانی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عادت کردن به کتاب‌خوانی لازم و کافی نبوده و می‌بایست نسبت به تحکیم و تداوم آن عادت کوشید تا هدف و مقصود مطالعه را به توان در جامعه تحقق بخشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار