مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان مطرح کرد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر و خبرنگاری را رکن اصلی شفافیت و دموکراسی عنوان کرد.
کد خبر: ۴۷۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 10 August 2017
 
سعید مازندرانی اظهار کرد: خبر و خبرنگاری رکن اصلی شفافیت و دموکراسی است.
 
وی افزود: وی ادامه داد: ما در جامعه‌ای قرار داریم و شرایطی بر کشور حاکم است که تغییرات بسیار وسیع، شدید و طوفانی را در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شاهد هستیم.
 
مازندرانی بیان کرد: امروز با وجود شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی جایگاه خبر و خبرنگاری نه تنها تضعیف نشده بلکه تقویت شده است.
 
وی تاکید کرد: در این مسیر خبرنگاران نیز باید به این جایگاه و دیدگاه برسند که روند اشتغال و وضعیت شغلی در کشور متحول شده و اگر این اتفاق بیافتد بسیاری از مسائلی که به عنوان مشکل در کشور مطرح می‌شود به عنوان فرصت دیده خواهد شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: مطالبه اصلی خبرنگاران امروز موضوع بیمه است که قول پیگیری دادیم و چندین جلسه پیگیری را انجام دادیم و حتی موضوع با معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان مطرح شد و جدیدترین خبر این است که 12 هزار سهمیه برای خبرنگاران و هنرمندان در نظر گرفته شده تا بیمه شوند.
 
مازندارنی تاکید کرد: موضوع امروز جامعه موضوع اشتغال و کار است و یک شرایطی در موضوع اشتغال از گذشته به ما ارث رسیده و عوامل مختلف در طول زمان باعث شده ما از نظر اشتغال در شرایط فعلی قرار بگیریم.
 
وی تاکید کرد: امروز مشکل فرهنگی و قبول نداشتن کار سنتی برای جوان امروز یکی از عوامل افزایش بیکاری شده است و جوانان امروز کاری را طلب می‌کنند که در کمترین زمان ممکن به آرزوها و خواسته‌های ذهنی خود برسند و این موضوعات باعث شده که فضای پیچیده‌ای را در حوزه اشتغال داشته باشیم.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: اداره کار تسهیل‌گر در حوزه بازار کار و هموارسازی شرایط اشتغال و کاریابی برای جوانان هستیم.
 
مازندارنی بیان کرد: این اداره‌کل هماهنگ‌کننده و کمک کننده به موضوع اشتغال است و در موضوع کارورزی قصد داریم تا دانشگاه را به خدمات و صنعت وصل کنیم و سامانه‌ای در نظر گرفته شده که فارغ‌التحصیلان در این سامانه ثبت‌نام کنند تا کارفرمایان نیز از این ظرفیت برای جذب نیروی کارآمد استفاده کنند.
 
وی تاکید کرد: ما باید بازار کار و اشتغال را تحریک کنیم تا شرایط اشتغال به سمتی پیش برود که جوانان به سمت فضای کار بروند و فضای کار و به نوعی کارفرمایان از نیروهای جوان موجود استفاده کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان مطرح کرد: خبر و خبرنگاری رکن اصلی شفافیت و دموکراسی است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در گلستان بر اساس آیتم‌های مختلف 20 هزار شغل جدید را برای سال جاری در نظر گرفتیم و متعهد شدیم که اجرا شود و این موضوع در آخر اردیبهشت ماه امسال به ما ابلاغ شد.
 
مازندرانی بیان کرد: این موضوع نیازمند تعامل و همکاری و فعالیت جهادی همه دستگاه‌ها است و مشکلی که ما داریم این است که برخی از دستگاه‌ها اطلاعات خود را در سامانه رصد ثبت نکردند و هنوز جامعه به ایجاد اشتغال با این روند اعتماد نکرده است.
 
وی بیان کرد: اشتغال یک موضوع مویرگی است و به نظر من راه‌اندازی صنایعی مثل پتروشیمی تاثیر چندانی در اشتغال ندارد و به نظر من باید اشتغال را با توانمندی‌های اقتصادی و موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان خودمان بسنجیم.
 
مازندرانی با انتقاد از ایجاد کارخانه سیمان در گالیکش و آلودگی‌های زیست‌محیطی که این مجموعه برای استان ایجاد کرده است گفت: این مشاغل در آینده آثاری را در استان بجای می‌گذارد که شاید آثار جبران پذیر نباشد.
 
وی گفت: اگر بتوانیم به سمت شغل‌هایی پیش برویم که از ظرفیت‌های فضای مجازی، گردشگری، علوم ارتباطات و ظرفیت‌های مشابه استفاده کنیم به طور قطع شغل‌هایی با درآمد بالا و ماندگار ایجاد خواهد شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: استان گلستان بیشترین فارغ‌التحصیل رشته‌های «آی تی» را دارد اما کمتر از یک درصد در رشته مورد نظر خود در حال اشتغال هستند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما نتوانستند خودشان را با نیازهای بازار کار هماهنگ کنند.
 
مازندرانی گفت: از سوی دیگر سطح انتظار ما از محیط‌های آموزشی دانشگاهی، مدارس، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی متاسفانه با نیازهای بازار کار هماهنگ نیست و این آموزش‌ها سطحی، گذرا و غیر مرتبط است.
 
وی گفت: هنوز سند آمایش دانشگاهی نداریم و نمی‌دانیم چقدر نیاز اشتغال و در چه رشته‌هایی وجود دارد و چه رشته‌ها و آموزش‌ها آکادمی در استان در حال اجرا است.
 
مازندرانی بیان کرد: بیش از 7 هزار فارغ‌التحصیل عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که اکثر آنها در رشته‌های غیر مرتبط در حال فعالیت هستند.
 
وی گفت: این‌ها مشکلاتی است که شما نمی‌توانید فقط دولت را متهم کنید و همه ما باید در حوزه اشتغال سهیم باشیم و به همدیگر کمک کنیم تا شرایط فعلی را به سمت پیشرفت سوق بدهیم.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار تعاونی در گلستان فعالیت دارند و در موضوع تعاونی‌ها یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که هنوز در انجام کار گروهی و تیمی مشکل داریم.
 
مازندارنی بیان کرد: در تعاونی‌ها مشکل مدیریت وجود دارد و این باعث می‌شود که تعاونی‌ها شکست بخورند و منافع فردی بر منافع جمعی در تعاونی‌ها ارجعیت پیدا کرده اما ظرفیت‌هایی در استان وجود دارد که می‌توان با پتانسیل تعاونی‌ها به اهداف بسیار خوبی در حوزه اشتغال و اقتصاد برسیم.
 
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار