استاندار گلستان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت رویکرد فعالیت دستگاه های اجرایی بر تولید و اشتغال، اظهار کرد: باید در اجرای برنامه ها به گونه ای عمل شود که نتایج اقدامات اقتصاد مقاومتی برای جامعه ملموس باشد.
کد خبر: ۴۷۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 10 August 2017
 استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت رویکرد فعالیت دستگاه های اجرایی بر تولید و اشتغال، اظهار کرد: باید در اجرای برنامه ها به گونه ای عمل شود که نتایج اقدامات اقتصاد مقاومتی برای جامعه ملموس باشد.

دکتر حسن صادقلو در بیست و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان، با اشاره به مدل استان کرمان در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اگرچه مدل اقدامات استان کرمان در اقتصاد مقاومتی در سطح ملی مورد پذیرش قرار گرفته اما باید بر اساس اقتضائات استان گلستان و با تلفیق نظرات مدیران این استان، بومی سازی شود.

وی استفاده از سند آمایش سرزمین در تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی را پراهمیت دانست و گفت: سند آمایش سرزمین بزرگترین سند بالادستی استان است و باید مبنای فعالیت های اقتصادی در نقاط مختلف استان باشد و در عین حال باید در فعالیت های اقتصادی قابلیت های جغرافیایی و اقلیمی را لحاظ کنیم.

وی حرکت دستگاه های اجرایی در مسیر شعار سال و توجه به تولید و افزایش اشتغال را مهم قلمداد کرد و افزود: بخشی از پروژه هایی که دستگاه های اجرایی اعلام می کنند در حیطه وظایف ذاتی آنان قرار می گیرد و همه باید توجه داشته باشند که پروژه های اقتصاد مقاومتی باید پروژه هایی باشند که حاصل آن کاری، کارستان در تولید و اشتغال شود.

استاندار گلستان یادآور شد: فرمانداران باید بر مدل و افق اقتصاد مقاومتی در برش شهرستانی تسلط داشته باشند و در سال 96 یکی از موضوعات ارزیابی فرمانداران اقدامات آنان در پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

دکتر صادقلو با بیان اهمیت نقش نافذین منطقه ای در پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت سرمایه گذارانی که انگیزه های منطقه ای دارند بهره برد و همچنین استفاده از ظرفیت زکات نیز در راهبری پروژه های اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: استفاده از تجربه ها به عنوان سرمایه انسانی در اقتصاد مقاومتی و مدیریت سرمایه های انسانی و اجتماعی مسئله است که باید مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته گلستان با جذب 300 میلیارد تومان از محل تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه 95 رتبه نخست جذب از این محل در کشور را کسب کرد، گفت: در سال جاری نیز دستور استفاده 650 میلیارد تومان از اسناد خزانه را اخذ کرده ایم و می توان از این ظرفیت در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بهره برد.

استاندار گلستان توجه به زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی را مهم دانست و افزود: تکمیل و اتمام زیرساخت ها در شهرک های صنعتی باید بیش از توسعه شهرک ها مورد توجه باشد چرا که تکمیل زیرساخت ها رغبت بیشتر سرمایه گذاران به حضور در استان را به دنبال خواهد داشت.

دکتر صادقلو به ظرفیت بالای استان در گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: حجم بالای از گیاهان دارویی کشور در گلستان وجود دارد و ایجاد خوشه گیاهان دارویی از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین در بیست و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان برگزار شد، مدیران حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مباحث اقتصاد مقاومتی استان پرداختند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار