استاندار گلستان:
دادستان ها به عنوان مدعی ‎العموم صدای رسای عدالت هستند و مردم داد خواهی و تحقق عدالت را از آن ها مطالبه دارند.
کد خبر: ۴۷۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 09 August 2017
دادستان ها به عنوان مدعی ‎العموم صدای رسای عدالت هستند و مردم داد خواهی و تحقق عدالت را از آن ها مطالبه دارند.

 حسن صادقلو صبح چهارشنبه در چهاردهمین همایش دادستان های عمومی انقلاب مراکز استان ها و دادستان های نظامی سراسر کشور گفت : دادستان ها به عنوان مدعی ‎العموم صدای رسای عدالت هستند و مردم داد خواهی و تحقق عدالت را از آن ها مطالبه دارند.

استاندار گلستان ادامه داد: وظیفه دادستان فقط ستاندن داد در زمان فریاد خواهی نیست و این گوشه ‎ای از کار است.

وی اضافه کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم باید صدای رسای عدالت را فریاد بزند چرا که در رسا کردن عدالت در سامانه افکار نقش اساسی به عهده دارد.

صادقلو تصریح کرد: حاکمیت ‎هایی که از نارسایی عدالت شکانده شدند کم نیستند، در تاریخ بسیار حکومت ‎ها و حاکمیت ‎هایی داریم چون جوهره عدالت را رسا نکردند شکانده شدند و گذری از تاریخ اگر داشته باشیم دقیقا این نقش را می‎ بینید.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه بقای حکومت و بقای حاکمیت در عدالت است، بیان کرد: عدالت موضوع اساسی حاکمیتی است موقعی که این افق را باز می‎کنیم آن جامعیت و مانعیت مسئله به وضوح نمایان می‎شود که این مهم چقدر حساس است.

صادقلو با اشاره به اینکه رسالت دادستانی یک کار حاکمیتی آمیخته با روح مردم است، گفت: مردم همیشه دادخواهی و تحقق عدالت را انتخاب خواهند کرد.

استاندار با بیان اینکه در استان در یک فضای بسیار تعاملی اقدامات انجام می ‎شود،گفت: این شعار نیست و ما استان را در شرایط بسیار متعامل در اندام قوه قضاییه و مجریه جلو می بریم.

وی اصافه کرد: در شورای تامین استان دیدیم بسیاری از سیاست های پیشگیرانه در حوزه امنیتی و ضدامنیتی را هدف قرار دادیم و با همت جمعی مجموعه نظامی، قضایی سند جامع امنیتی استان را تدوین کردیم.

 صادقلو گفت: بعدها سند جامع امنیتی گلستان در وزارت کشور به عنوان یک سند جامع مد نظر قرار گرفت.

 وی خطاب به دادستان های کشور اظهار کرد: کار شما پیچیدگی خاصی دارد و باید علمی و به روز باشد.

صادقلو با تاکید بر اینکه تدکری که در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی دادستان کل کشور مطرح شد، به جا بود، ادامه داد: دیدگاه ما این است که هنوز بخشی از حوزه ها و بخش های کشور برنامه های خود را در حوزه اقتصاد مقاومای تنظیم نکرده اند.

وی با تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی مبانی فقهی دارد و حتما نیازمند این هستیم که مبانی فقهی اقتصاد مقاومتی در حوزه قضا تدوین شود.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار