مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزار شدن یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سیزدهم شهریور ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 09 August 2017
مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزار شدن یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سیزدهم شهریور ماه سال جاری خبر داد.

ابراهیم کریمی در هجدهم مرداد ماه با اعلام این خبر افزود: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 13 لغایت 17 شهریور ماه سال جاری  در محل نمایشگاههای بین المللی شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

او در خصوص شکل گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

کریمی گفت: رایزن های اقتصادی 40 کشور هدف گردشگری از آسیای میانه، خلیج فارس و کشورهای اروپایی در یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: امسال در نظر داریم جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام را نسبت به سال گذشته متفاوت تر و با نگاه تنوع بخشی و کیفیت بخشی بیشتر برگزار کنیم.

او با اشاره به برگزاری جشنواره در سطح بین المللی افزود: با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان نظیر فارس، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق و تنوع فرهنگی موجود، پیشینه تاریخی بیش از 7000 ساله استان و توانمندی های گردشگری و اکوتوریسمی برگزاری این جشنواره  در سطح بین الملل می تواند بستری بسیار مناسب را برای معرفی پتانسیل های استان فراهم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت:  فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش های ملی دارد و با برپایی اینگونه جشنواره ها می توان فرهنگ، پیشینه و آداب و رسوم غنی اقوام و ملت ها را به نمایش گذاشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار