استاندار گلستان بابیان اینکه دولت شرایط مناسبی برای اهالی رسانه ایجاد کرده است، گفت: سیاست این دولت سیاست توقیف نیست بلکه سیاست توفیق است.
کد خبر: ۴۷۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 09 August 2017
استاندار گلستان بابیان اینکه دولت شرایط مناسبی برای اهالی رسانه ایجاد کرده است، گفت: سیاست این دولت سیاست توقیف نیست بلکه سیاست توفیق است.

حسن صادقلو در همایش روز خبرنگار که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، افزود: برای تشکیل صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران کمک خواهیم کرد و انتظار داریم جلوی مباحثی مانند رانت‎های انتخاباتی گرفته شود.

وی بابیان اینکه مدیریت سامانه افکار جامعه بر عهده خبرنگاران است، گفت: توقیف رسانه جزو سیاست‌های دولت نیست.

صادقلو بابیان این نکته که اولین برخورد درست با هر مسئله تعریف درست از آن است، افزود: خبرنگاران باید تعریف درستی از جایگاه خود داشته باشند.

وی بابیان اینکه خبرنگاری یا خبررسانی کاری جبرئیلی و بنیان‌گذاری الهی است، افزود: خبرنگاری کاری خدایی است و تعریف خبرنگار مسلمان این است که کار خود را با رویکرد عبادی انجام دهد.

استاندار گلستان اظهار کرد: خبرنگاران چشم‌های جامعه هستند و باید به سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه دقت کنند که در رابطه با چشم‌های جامعه چه نظری داشته است.

وی با اعلام اینکه نخستین هدایت انسان هدایت فکری است، افزود: مدیریت سامانه افکار جامعه با خبرنگاران است و جامعه اطلاعات موردنیاز خود را از خبرنگاران دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مطالبات صنفی تنها مختص خانه مطبوعات نیست بلکه این نهاد باید به اثبات افکار جامعه هم کمک کند.

استاندار گلستان در خاتمه بابیان اینکه سیره خبرنگاری باید ترسیم شود، افزود: کار خبرنگاری از نوع حق‌الناس است و خبرنگاران در احقاق حق‌الناس نقش مهمی دارند.

گفتنی است همایش روز خبرنگار با حضور مسئولان استانی شهرستان و جامعه رسانه‌ای استان شب گذشته در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و از تعدادی خبرنگار شاخص در این مراسم تجلیل شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار