استاندار گلستان در مراسم روزخبرنگار؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه خبرنگاران، اظهار کرد: مدیریت سامانه افکار جامعه با خبرنگاران است و جامعه بسیاری از بایدها و نبایدهای خود را از این مسیر دریافت می کند.
کد خبر: ۴۷۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 09 August 2017
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه خبرنگاران، اظهار کرد: مدیریت سامانه افکار جامعه با خبرنگاران است و  جامعه بسیاری از بایدها و نبایدهای خود را از این مسیر دریافت می کند.

دکتر حسن صادقلو در مراسم گرامیداشت17 مرداد، روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به جامعه خبری و رسانه ای استان، تصریح کرد: خبرنگاران در واقع چشم جامعه و چشم حاکمان هستند و باید با واکاوی وقایع حاکمان را از تحولات آگاه سازند و بنوعی شبکه عیون اجتماع باشند.

وی با اشاره به اهمیت مسائل صنفی خبرنگاران، گفت: باید دفاع های علمی از حقوق خبرنگاران بیشتر از دفاع صنفی صورت گیرد .

وی افزود: مدیریت اخبار در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و خبرنگاران باید با مدیریت درست اخبار، اعتنای خبری را افزایش دهند.

استاندار گلستان خبرنگاران را مسئول پرسش گری جامعه دانست و یادآور شد: اگرچه خبرنگاران باید پرسشگر باشند اما هدایت پرسشگری و چگونه پرسیدن و چه پرسیدن از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر صادقلو توجه به سیره خبرنگاری در اصالت خبری خبرنگاران را مهم قلمداد کرد و افزود: خبرنگاران باید در کنار توجه به مسائل عملی ، به مسائل نظری اهمیت دهند و خبرنگاری با توجه به مسائل اصیل نظری را مورد توجه قرار دهند.

وی  که در جمع خبرنگاران و در تالار فخر الدین اسعد گرگانی سخن می گفت، یادآور شد: کار خبرنگاران از جنس حق الناس است و حساسیت بسیار بالایی دارد و خبرنگاران می توانند حق الناس را بکشند و یا آن را احیا کنند.

وی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید در طول فعالیت خود تلاش کرد ظرفیت خوبی را برای اصحاب رسانه در سراسر کشور ایجاد نماید و دولت همواره سیاست توفیق و نه سیاست توقیف را دنبال کرده است.

همچنین در این مراسم علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی فعالان عرصه خبر و رسانه از راه اندازی صندوق حمایت از فرهنگ و رسانه خبرداد و افزود: همه دستگاه های اجرایی می توانند برای حمایت از این صندوق مبلغی را به آن اختصاص دهند.

لازم به ذکر است در این مراسم دو تن از فعالان رسانه ای به خاطره گویی پرداختند و در انتها از خبرنگارانی که در جشنواره های کشوری حائز رتبه برتر شده اند، تقدیر شد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار