رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: توتون محصولی اقتصادی و اشتغالزاست و برای کشور ارزش افزوده بالایی دارد .
کد خبر: ۴۷۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 08 August 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: توتون محصولی اقتصادی و اشتغالزاست و برای کشور ارزش افزوده بالایی دارد .

حسینقلی قوانلو در جلسه تبیین سیاستهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت که با حضور علی اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه ریزی دخانیات کشور در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید ، گفت : استان گلستان در حوزه دخانیات از استانهای مهم کشور است بطوریکه 65 درصد توتون کشور در استان گلستان کشت می شود.

قوانلو افزود: از آنجایی که توتون محصولی اقتصادی و اشتغالزاست ، برای کشاورزان و صادرکنندگان این محصول ارزش افزوده بالایی ایجاد می نماید، ضمن این که در بحث اشتغالزایی نیز بسیار تاثیرگذار بوده بطوریکه در حال حاضر حدود 12000 نفر در این بخش در استان گلستان مشغول به کار می باشند .

وی با بیان این که کشت توتون در استان گلستان قدمت دارد ، گفت: توتون استان گلستان بسیار با کیفیت و یک برند در کشور است و لذا باید از این شرایط بهره برده و برای رشد و توسعه تولید و فرآوری این محصول برنامه ریزی نماییم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان عنوان نمود: یکی از سیاستهای ما تشکیل و تقویت شرکت های تعاونی شهرستانی جهت خرید این محصول از کشاورزان و صادرات آن ، با هدف حمایت از کشاورزان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در استان است .



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار