استاندار گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان؛
استاندار گلستان با تاکید بر همکاری و همراهی بانک های دولتی در سال گذشته، اظهار کرد: امسال باید جایگاه بانک های خصوصی و موسسات در رونق تولید و اشتغال استان تبیین شود چرا که حجم قابل توجهی از منابع استان در این بخش واقع شده است.
کد خبر: ۴۷۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 07 August 2017
 استاندار گلستان با تاکید بر همکاری و همراهی بانک های دولتی در سال گذشته، اظهار کرد: امسال باید جایگاه بانک های خصوصی و موسسات در رونق تولید و اشتغال استان تبیین شود چرا که حجم قابل توجهی از منابع استان در این بخش واقع شده است.

دکتر حسن صادقلو در بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، حضور نمایندگان بانک های خصوصی و موسسات در این جلسه را لازم دانست و تصریح کرد: در سالجاری باید گزارشی از نقش این بانک ها و موسسات ارائه شود و همچنین حضور آنان در چرخه تولید استان می تواند، قفل های تولید و اشتغال را با سرعت بیشتری بگشاید.

وی با اشاره به اینکه حجم تسهیلات رونق تولید از 16 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به 30 هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است، گفت: انتظار می رود با توجه به افزایش حمایت های دولت در قالب تسهیلات، بانک ها نیز همکاری لازم جهت تسریع در امر پرداخت را مورد توجه قرار دهند.

وی توجه به حوزه های خدمات و گردشگری را در زمینه ارائه تسهیلات رونق تولید پراهمیت قلمداد کرد و یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که این حوزه ها نیز بتوانند بصورت مستقیم در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و در مسیری که فعالان حوزه صنعت و کشاورزی گام بر می دارند، حرکت کنند.

استاندار گلستان ارائه گزارش از واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید را الزامی دانست و افزود: باید خرج کرد واحدهایی که تسهیلات رونق تولید را دریافت کرده اند مشخص شود و در این مسیر ضمن رعایت انصاف باید بدون هیچ گذشتی نظارت لازم صورت گیرد.

دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: باید گزارشی از واحدهایی که توسط بانک ها مصادره شده اند ارائه شود و در خصوصآنها تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

همچنین در بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از روند ارائه تسهیلات به واحد های تولیدی ارائه کرد و افزود: سامانه بهین یاب دوباره بازگشایی شد و تا کنون 377 واحد تولیدی شامل 229 واحد صنعتی و 148 واحد کشاورزی در آن ثبت نام کرده اند.
قوانلو افزود: 58 واحد از مجموع ثبت نام کنندگان بر اساس مصوبه کارگروه به بانک ها معرفی شده اند اما تا کنون هیچ گونه گزارشی از پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها دریافت نگردیده است و از بانک ها می خواهیم همکاری لازم جهت پرداخت تسهیلات را داشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه مشکلات 10 واحد صنعتی با حضور دکتر صادقلو، استاندار گلستان و مدیران استانی مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون رفع مشکلات آنها دستوراتی صادر شد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار