رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که باید رسانه ها برای نجات خلیج گرگان فعال تر عمل کنند گفت: رسانه ها، سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی می توانند برای ایجاد حساسیت در جامعه و جلب کمک های ملی و بین المللی به منظور کمک به نجات خلیج گرگان، تاثیر گذار باشند.
کد خبر: ۴۷۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 06 August 2017
رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که باید رسانه ها برای نجات خلیج گرگان فعال تر عمل کنند گفت: رسانه ها، سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی می توانند برای ایجاد حساسیت در جامعه و جلب کمک های ملی و بین المللی به منظور کمک به نجات خلیج گرگان، تاثیر گذار باشند.

هادی هاشمیان افزود: به گفته ی کارشناسان هم اکنون نیز زیست جانوری و گیاهی این منطقه به خطر افتاده است که اگر چاره اندیشی نشود زندگی انسان ها را  در معرض خطر قرار می دهد.

وی در ادامه با بیان این که شورای حفظ بیت المال برای حفظ انفال و بیت المال تکلیف دارد افزود: ما به دنبال ایجاد حساسیت بین مردم و پای کار آوردن همه مدیرانی است که در این زمینه مسئولیت دارند.

هاشمیان ادامه داد: آشوراده و خلیج گرگان موضوع امروز جلسه شورای حفظ بیت المال استان بود اما با توجه به اهمیت و گستردگی موضوع ، جلسه فوق العاده دیگری نیز به صورت اختصاصی به خلیج گرگان و جزیره آشوراده پرداخته می شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ناکارآمدی برخی قوانین در زمینه حفظ کاربری اراضی و منابع طبیعی انتقاد کرد و گفت: شرط ها و تبصره های موجود در برخی قوانین ، اصل قانون را زیر سوال می برند و راه را برای دست اندازی قانونی ، هموار می کند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود از دستگاه های اجرایی استان خواست : هر گونه ملاحظات در تغییر کاربری ها مانند تغییر حریم راه ها ، رودخانه ها و تغییر بافت های روستایی و شهری را به شورای بیت المال اعلام کنند تا جلوی سوء استفاده های احتمالی گرفته شود .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در جلسه امروز با اشاره به ساخت غیرمجاز  چند هزار واحد مسکونی طی سال های گذشته در روستای زیارت گرگان گفت :  به زودی سازه های غیرمجاز در روستای زیارت به ویژه بناهایی که در شیب بالای 15 درجه ،   حاشیه رودخانه ها ، حاشیه ی راه ها و برق ساخته شده اند تعیین تکلیف خواهند شد .

حجت الاسلام سید مصطفی حقی تاکید  کرد : با ساخت و سازهای غیر مجاز جدید به شدت برخورد می کنیم و کوتاه نمی آییم .

دادستان حقی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و سایر مناطق در معرض خطر استان ، پای ثابت جلسه های شورای حفظ بیت المال استان است تا این موضوع به دست فراموشی سپرده نشود.

پنجاه و یکمین جلسه شورای حفظ بیت المال استان امروز در استانداری گلستان برگزار شد.

شورای حفظ بیت المال استان به ریاست رئیس کل دادگستری، دبیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و عضویت مدیران کل دستگاه اجرایی استان به ویژه دستگاه های متولی حوزه ی منابع طبیعی ، محیط زیست ، آب و راه و شهرسازی تشکیل می شود.

این شورا ماهانه تشکیل جلسه می دهد و به صورت فوق العاده موضوعات مربوط به بیت المال در همه ی حوزه ها به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی را بررسی می کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار