مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خبر داد:
اجرای برنامه های پیشگیرانه با همراهی دستگاه های اجرایی روند رو به رشد تخریب و تجاوز به اموال عمومی را کاهش داد.
کد خبر: ۴۶۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 22 July 2017
اجرای برنامه های پیشگیرانه با همراهی دستگاه های اجرایی روند رو به رشد تخریب و تجاوز به اموال عمومی را کاهش داد.

مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: تصرف غیرقانونی اموال دولتی بیش از 7 درصد ، تعدی و تجاوز به اموال عمومی 27 درصد، تغییر کاربری 3 درصد و تصرف غیرمجاز در اموال دولتی 66 درصد در سال گذشته کاهش یافت.

علیرضا ساوری در دومین روز سمینار تخصصی پیشگیری تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان افزود: برای تداوم وضع موجود باید دستگاه ها ، نظارت بر اراضی ملی و اراضی تحت مالکیت شان را بیشتر کنند.

ساوری با بیان این که قانون و آیین نامه برای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در کشور مشکل نداریم گفت: معضل ما انباشت تصمیم ها و اقداماتی است که باید مدیران دستگاه های اجرایی برا ی حفظ اراضی ملی و عمومی تحت مدیریت شان انجام دهند.

مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این که کوتاهی در انجام وظایف و نظارت ها از سوی دستگاه های اجرایی ، فرصت را در اختیار زمین خواران قرار می دهند گفت: دستگاه های دولتی باید فرصت را از زمین خواران  سلب کنند و بر  اساس قانون اگر مدیران در این زمینه کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند .
 
علیرضا ساوری  گفت: متاسفانه قوه قضاییه و نیروی انتظامی بیشترین خسارت ها از عمل نکردن دستگاه ها به وظایف و تکالیف شان را متحمل می شوند .

ساوری، زمین خواری را جرم سازمان یافته و پیچیده خواند و گفت: روش های سنتی در پیشگیری و برخورد با متخلفان در این حوزه پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: باید از تجهیزات فنی و ماهواره، در این حوزه بهره بگیریم تا در کوتاه ترین زمان، تغییرات زمین را رصد و با متخلفان برخورد کنیم .
 
ساوری برای شرکت در سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی عمومی و ملی به گلستان سفر کرده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار