مدیرکل تعاون کار گلستان:
مدیرکل تعاون کار گلستان: طرح رفع بیکاری در 14 روستا را در برنامه داریم. وی افزود: براساس آمار، نرخ بیکاری گلستان در فصل بهار امسال 13،6 درصد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2 دهم درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۴۶۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 20 July 2017
مدیرکل تعاون کار گلستان: طرح رفع بیکاری در 14 روستا را در برنامه داریم.

دکتر مازندرانی درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گنبدکاووس گفت: بر اساس آمار، نرخ بیکاری گلستان درفصل بهار امسال 13،6 درصد بوده است که درمقایسه بامدت مشابه سال قبل 2 دهم درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به سیاست و بسته های حمایتی دولت درحوزه اشتغال درسال 96، افزود: براین اساس و در یکی از بسته های حمایتی، پرداخت 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال در کشور پیش بینی شده است که بر اساس نرخ بیکاری استان ها توزیع می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ورود سالانه 10 تا 15 هزار نفر به جمعیت متقاضیان شغل و نیز تمایل بانوان به بازار کار، یادآور شد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید از همه ظرفیت های استان و شهرستان ها بویژه درحوزه تعاون استفاده شود.

وی تصریح کرد: درصورت تحقق سیاست های حمایتی دولت و تلاش دستگاه های اجرایی، نرخ بیکاری استان گلستان حدود یک درصد کاهش می یابد.

مازندرانی بابیان اینکه 20 درصد تسهیلات پیش بینی شده رونق تولید درسال 96 به بخش تعاون و اشتغال دراین حوزه اختصاص می یابد، گفت: گلستان و گنبدکاووس ظرفیت بالایی در بخش تعاون دارند که حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و تولید فرش دستباف ترکمن بخشی از این ظرفیت ها است.

وی، افزایش هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها، پرهیز از بخشی نگری، همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات، شناسایی ظرفیت های اشتغال پایدار در حوزه های مختلف و براساس ظرفیت های بومی و محلی (توسعه درون زا) را در ایجاد اشتغال پایدار مهم دانست و افزود: اداره کل تعاون گلستان امسال طرح رفع بیکاری در 14 روستا (هر شهرستان یک روستا) را در برنامه دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار