استاندار سمنان در همایش منطقه ای استانداریهای گلستان، مازندران و سمنان:
استاندار سمنان گفت: مشکل اصلی و بنیادین کشور که باید همه برنامه ریزی ها به سمت حل و برطرف کردن آن ها حرکت کند ،معضلات اقتصادی و وجود بیکاری های گسترده در کشور است .
کد خبر: ۴۶۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 17 July 2017
 استاندار سمنان گفت: مشکل اصلی و بنیادین کشور که باید همه برنامه ریزی ها به سمت حل و برطرف کردن آن ها حرکت کند ،معضلات اقتصادی و وجود بیکاری های گسترده در کشور است . 

 دکتر محمد رضا خباز در همایش منطقه ای استانداری های گلستان، مازندران و سمنان  که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در گلستان، استانداران، معاونین، فرمانداران ، بخشداران ومدیران کل ستادی در گرگان برگزارشد ؛ اظهار داشت: باید به آن اعتقاد داشته که با درآمدهای نفتی و دولتی نمی توان کشور را اداره کرد و راه نجات کشور مردمی کردن اقتصاد ، جلب بیشتر سرمایه های غیر دولتی و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است . 

 وی تصریح کرد : باید امید را از اقتصاد دولتی قطع کرده و به سمت بهره مندی حداکثری از پتانسیل های موجود حرکت کنیم که در صورت اجرای کامل این طرح ، حل آسیب های فراوان اقتصادی مانند نبود فرصت های شغلی دست یافتنی است . 

 به گفته وی ؛ یکی از اقداماتی که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد ، تاکید بر آرام بودن فضای کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است تا با بهره گرفتن از سرمایه های این افراد ، طرح های ناتمام و همچنین برنامه هایی که امکان اجرای آن توسط بودجه های دولتی وجود ندارد را به مرحله اجرا برسانیم . 

وی به برنامه های جدی استان سمنان برای افزایش سرمایه گذاری های غیر دولتی اشاره کرد و گفت : در شرایظی که مجموع اعتبارات دولتی استان امسال به  210 میلیارد تومان رسید ، با برگزاری جلسات مستمر با سرمایه گذاران ، چندین تفاهم نامه به ارزش بیش از 7 هزار میلیارد تومان اجرا شد که حتی اگر نیمی از این تفاهم نامه ها به مرحله اجرا برسد ، تاثیر شگفت انگیزی بر اقتصاد استان خواهد گذاشت . 

خباز ادامه داد: یکی از مشکلاتی که سرمایه گذاران با آن دست به گریبان بوده و از آن گلایه می کنند ، سیستم اداری پر پیچ و خم و ناکارآمد اداری است که در برخی موارد منجر به ناامیدی سرمایه گذران شده و آن ها را در مراحل اخذ مجوزها از ادامه فعالیت پشیمان می کند. 

 استاندار سمنان  اظهار داشت: راه اندازی سامانه بهین یاب ، یکی از اقدامات موثر دولت برای شناسایی مشکلات و آسیب های صنایع بود که پس از گذر از مراحل شناسایی آسیب ها ، پرداخت تسهیلات موردن نیاز ، بسیاری از این صنایع را بار دیگر به چرخه تولید و صنعت کشور بازگرداند . 

وی اضافه کرد: در استان سمنان 780 واحد پس از ثبت نام در این سامانه و انجام ارزیابی های کارشناسی ، واجد شرایط دریافت تسهیلات شدند که دولت با پرداخت 460 میلیارد تومان ، زمینه انجام دوباره تولید و ایجاد فرصت شغلی را در اختیار این صنایع قرار داد . 

 خباز  تصریح کرد  : با اجرای این طرح ها و کمک به انجام سرمایه گذاری های گسترده بخش خصوصی ، نرخ بیکاری استان سمنان 8.3 درصد است که تلاش میکنیم این رقم را با تکمیل طرح های نیمه تمام و کمک موثرتر به صنایع نیمه فعال ، باز هم کاهش دهیم . 

به گفته وی ؛ یکی از آسیب های جدی سرمایه گذاری در ایران ، نرخ بالای سود بانکی است و در شرایط فعلی با سود 18 درصد که امیدواریم تلاش دولت برای کاهش این نرخ به ثمر نشسته و راه ورود سرمایه گذاران بیشتر به اقتصاد کشور فراهم شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار