مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی:
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جمع دانشگاهیان و فعالان حوزه کارآفرینی بر حضور فعال تر و ایفای نقش موثرتر دانشگاهیان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 16 July 2017
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جمع دانشگاهیان و فعالان حوزه کارآفرینی بر حضور فعال تر و ایفای نقش موثرتر دانشگاهیان تاکید کرد.

رضا شریعت در جلسه هم اندیشی هدفمندسازی پروژه های تحقیقاتی، گفت: دولت امسال طرح اشتغال فراگیر را دنبال می کند که در این طرح تکالیف استان ها و دستگا های اجرایی مشخص شده است.

وی با اشاره به محوریت وزارت تعاون کار در مدیریت این طرح افزود: کمیته اشتغال و سرمایه گذاری در استان ها مدیریت و نظارت بر اجرای دقیق این طرح را دنبال می کنند.

شریعت با اشاره به اینکه 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شده است، تاکید کرد: در این طرح همه ارگانها باید دخیل باشند مخصوصا دانشگاهیان چراکه اشتغال فارغ التحصیلان در اولویت است.

وی تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه را  مهم دانست و تصریح کرد: اساتید دانشگاه و پژوهشگران وزنه طرح های تحقیقاتی را به سمت طرح های کارآفرینی سنگین کنند.
 
تحقیقات و پایان نامه ها را به سمت عملیاتی شدن و رفع موانع اشتغال هدایت شوند.

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در این جلسه با اشاره به بسته های مختلف اشتغال زایی در سال 96 گفت: امسال تعهد اشتغال 971 هزار نفر از طرف دولت برای وزارتخانه ها درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته هزینه های زیادی درخصوص سند توسعه اشتغال تنظیم شد اما بهره وری نداشت، افزود: باید از ظرفیت های دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی استفاده شود و تحقییقات و پایان نامه ها را به سمت و سوی عملیاتی شدن پیش برد و برونداد پژوهش ها به سمت رفع مشکلات اشتغال و دستگاه های اجرایی هدایت شود.

مازندرانی خاطرنشان کرد: در سال 95 بیش از 700میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گلستان توزیع شد که تنها باعث کاهش 0.2 درصدی نرخ بیکاری شد و هر چند نرخ مشارکت 2  درصد افزایش داشته که در این کاهش اندک نرخ بیکاری تاثیرداشته است اما باید آسیب شناسی درباره این موضوع انجام گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار