در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد:
کارگاه همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواد مخدر، با هدف توانمند سازی خانواده های مددجویان زندان باز، با تلاش مدیر زندان مرکزی گرگان، دفتر امور اجتماعی استانداری استان گلستان و موسسه التیام نیک اندیش، به مدت ۲ روز با حضور اساتید برجسته روانشناسی در سالن اجتماعات محیط زیست استان گلستان واقع در ناهار خوران گرگان در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید.
کد خبر: ۴۶۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 16 July 2017
 کارگاه همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و  مواد مخدر، با هدف توانمند سازی خانواده های مددجویان زندان باز، با تلاش مدیر زندان مرکزی گرگان، دفتر امور اجتماعی استانداری استان گلستان و موسسه التیام نیک اندیش، به مدت ۲ روز با حضور اساتید برجسته روانشناسی در سالن اجتماعات محیط زیست استان گلستان واقع در ناهار خوران گرگان در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید.
 
محمود رضا نوروزی روانشناس و درمانگر اعتیاد در اولین روز این کارگاه اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی جامعه ما که ۹۰ درصد افراد جامعه دغدغه آن را دارند بحث اعتیاد در جامعه است و جامعه ایرانی در این مسیر قرار دارد .

همچنین دکتر محمود زاده کارشناس ارشد روانشناسی در این خصوص گفت: اگر می خواهیم جامعه سالم داشته باشیم و افراد دچار آسیب نشوند باید از همان کودکی فرزندان را با آگاهی و مهارت تربیت  نمود و آموزش داد.در نظام تربیت با ۳ نوع روش روبرو هستیم ،سخت گیر ، سهل گیر و بی مبالات . معمولاً والدین سخت گیر موفق تر هستند .

امان محمد ایری رئیس مرکز مشاوره زندان گرگان در این کارگاه اظهار داشت: اعتیاد مادر آسیب های اجتماعی است وی افزود عده ای از انسانها بر اثر اینکه مهارت نه گفتن را نمیدانند، در این دام گرگفتار می شوند و عده ای هم بر اساس اینکه با انساهای خوبی رفاقت نمیکنند دچار آسیب شده و خود و خانواده شان را گرفتار این بلای خانه مان سوز می کنند .

فردین گرگانی مدیر زندان گرگان، در این گارگاه اموزشی با بیان این جمله که سقوط آموزش مساوی است با سقوط جامعه ، عنوان داشت ،امروز در هزاره سوم قرار داریم و یکی از بحرانی ترین بحران های جهان اعتیاد و مواد روانگردان است .

وی افزود در گذشته مواد مخدر مثل امروز به این شدت آسیب زا نبوده ولی امروزه مواد روان گردان بزرگترین معضل است و بیشتر جرائم خطرناک به خاطر استفاده از این مواد می باشد، با بررسی صورت گرفته مشخص شده است افرادی که مواد روانگردان مصرف می کنند پرخاشکر و خشن هستند . متاسفانه در ایران تنوع مواد مخدر خیلی زیاد است و این آسیب ها را بیشتر می کند و افراد بیشتری  گرفتار این دام می شوند .

در این مراسم دکتر طاهری روانشناس و مدرس دانشگاه بیان داشت: متاسفانه به علت استرس زیاد رفتار پرخاشگرانه زیاد شده است باید شیوه ای در زندگی داشته باشیم که حق کسی را پایمال نکنیم و با احترام حق خودمان را بگیریم و به کسی پرخاش نکنیم.
این کارگاه اموزشی با اجرای طنز در رابطه با مواد مخدر به پایان رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار