در پی تاکیدات رهبر معظم انقلاب؛
قضات گلستانی در قالب این طرح به مساجد می روند و علاوه بر آموزش مسائل حقوقی، به پرسش های حقوقی و قضایی مردم نیز پاسخ می دهند.
کد خبر: ۴۶۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 15 July 2017
قضات گلستانی در قالب این طرح به مساجد می روند و علاوه بر آموزش مسائل حقوقی، به پرسش های حقوقی و قضایی مردم نیز پاسخ می دهند.

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای معاونین گفت: پارسال قضات گلستانی در قالب این طرح به مساجد رفتند و علاوه بر آموزش مسائل حقوقی مورد نیاز مردم، به پرسش های حقوقی و قضایی آنان نیز پاسخ دادند.

هادی هاشمیان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش آگاهی های حقوقی مردم افزود: امسال نیز با ابلاغ نامه ای به روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان از آنان خواسته ایم این طرح را پررنگ تر از سال قبل در مساجد اجرا کنند.

هاشمیان  در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 14 درصدی سازش پرونده های ورودی به شعب شورای حل اختلاف در بهار امسال اشاره کرد و گفت:  سازش حتی یک پرونده  ، گام مهمی در جهت کاهش تنش های اجتماعی و پیشگیری از تشکیل پرونده های جدید است .

این مقام ارشد قضایی استان با تاکید بر این که فلسفه  تشکیل شورای حل اختلاف، سازش طرفین دعواست گفت: در دو سال گذشته شعب ویژه صلح و سازش در دادگستری ها و دادسراهای سراسر استان تشکیل شده است و  آمار نشان می دهد نیمی از پرونده های ورودی به این شعب، با سازش طرفین ، ختم به خیر می شود .

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر بر حمایت دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر  تاکید کرد و گفت: در دیداری که به مناسبت هفته قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان بر این امر تاکید کردند.

هاشمیان  از دست اندرکاران برگزاری هفته قوه قضاییه در استان نیز قدردانی کرد و گفت: اطلاع رسانی درباره برنامه ها و اقدامات دستگاه قضایی نباید به یک هفته ی خاص محدود شود.

 در ادامه این جلسه رئیس شورای حل اختلاف استان گفت: علیرغم افزایش 11 درصدی ورودی پرونده به شعب این شورا در بهار امسال ، سازش پرونده ها 14 درصد بیشتر شد .

احمد جعفری افزود: اعضای این شورا علاوه بر رسیدگی به پرونده های ورودی، حدود 6 هزار پرونده ای که دادگاه ها و دادسراها به شعب ویژه سازش فرستاده بودند را نیز، مصالحه کردند.

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم در این جلسه از برگزاری نخستین سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع  تصرفات غیرقانونی در استان خبر داد و گفت: این سمینار  27 و 28 تیر در گرگان با حضور کارشناسانی از استان های مازندران ، گیلان ، اردبیل ، فارس ، خراسان رضوی و البرز بررسی می شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان هم از  ثبت نام حدود 30 هزار گلستانی در سامانه ابلاغ الکترونیک ( ثنا ) در بهار امسال خبر داد و گفت : 33 درصد اوارق قضایی صادر شده در محاکم استان نیز  در این مدت الکترونیک به طرفین پرونده ها ابلاغ شد.

 حجت الاسلام سید محسن رسولی افزود : امیدواریم تا پایان امسال این رقم از 50 درصد فراتر رود .

شورای معاونین دادگستری استان گلستان متشکل از معاونان قضایی رئیس کل ، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب گرگان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان است که در نشست های خود روند اجرای برنامه های اجرایی حوزه های قضایی سراسر استان را بررسی و راهکارهای عملی برای تسریع برنامه های قضایی ارائه می کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار